loading...
تایباد اس ام اس|سرگرمي |تفریحی| عكس هاي لورفته,اموزش مسائل زناشويي 93
آخرین ارسال های انجمن
Admin بازدید : 266 شنبه 1393/08/10 نظرات (0)

تمام داروها می‌توانند در کنار فوایدی که دارند، عوارضی هم داشته باشند. یکی از عوارض داروهای مختلف، ایجاد مشکلات پوستی است. البته این مشکلات،‌ حدود ۲ درصد از عوارض دارویی را به خود اختصاص داده‌اند. به‌طور کلی، سالمندان و خانم‌ها بیشتر مستعد ابتلا به عوارض پوستی ناشی از مصرف داروها هستند. هرچند که عوارض پوستی مصرف برخی داروها چندان شایع نیست اما شناخت این عوارض می‌تواند به درمان سریع‌تر بیماری پوستی کمک کند. از این رو،‌ به تمام افرادی که دچار عارضه پوستی ناگهانی می‌شوند، توصیه می‌کنیم حتما در اولین مراجعه به متخصص پوست، نام داروهای خوراکی یا موضعی‌ای که مصرف می‌کنند، به او بگویند. در ادامه، با شایع‌ترین عوارض پوستی برخی از معروف‌ترین و پرمصرف‌ترین داروها آشنا می‌شویم.

عوارض پوستی کوتریموکسازول، مترونیدازول و ایندومتاسین

برخی بیماران پس از مصرف داروهایی مانند مترونیدازول و کوتریموکسازول، تتراسایکلین یا داروهای ضدالتهابی غیرکورتونی که معرو‌ف‌ترین آنها ایندومتاسین است، دچار ضایعات یا بثورات دایره‌وار و متورمی می‌شوند که ابتدا به رنگ قرمز است و به‌تدریج به سمت قهوه‌ای تیره تغییر رنگ پیدا می‌کند. این ضایعات یا بثورات پوستی که معمولا در قسمت‌های تناسلی، صورت و اندام‌ها بروز می‌کنند، گاهی به تاول‌های آزاردهنده‌ای تبدیل می‌شوند. بثورات پوستی ناشی از مصرف این داروها می‌تواند در موارد اولیه مصرف، حدود ۱۰-۷ روز پس از مصرف و در دوره‌های بعد، حتی یک روز پس از مصرف هم بروز کنند. از این رو،‌ اگر در صورت مصرف این داروها، دچار علایمی شدید، بلافاصله مصرف دارو را قطع و به متخصص پوست مراجعه کنید.

عوارض پوستی پنی‌سیلین

گاهی مصرف گروهی از داروها مانند کوتریموکسازول یا پنی‌سیلین می‌تواند عوارض و ضایعات پوستی گسترده‌ای مانند ایجاد زخم در ناحیه تناسلی، مخاط دهان و چشم‌ها داشته باشد و حتی جوش‌دانه‌های ریز پوستی‌ای را هم روی این زخم‌ها سوار کند.
کنده شدن و ایجاد حالت سوختگی در قسمت‌های زخم پوست هم می‌تواند از واکنش‌های پوستی به این دو داروی پرمصرف باشد.

عوارض پوستی پیروکسیکام

بیشتر ما با تاول‌های پوستی آشنا هستیم و آنها را بسیار دیده‌ایم اما خیلی‌ها نمی‌دانند که نوعی بیماری خودایمن پوستی به نام پمفیگوس وجود دارد که خودش را به شکل تاول‌هایی روی پوست نشان می‌دهد. این بیماری پوستی گاهی در اثر مصرف داروهایی مانند پیروکسیکام یا پنی‌سیلامین ایجاد می‌شود.

عوارض پوستی وارفارین

مصرف برخی از داروهای ضدانعقاد خون مانند وارفارین و کومارین هم می‌تواند برای تعداد بسیار نادری از بیماران، واکنش‌های پوستی را به دنبال داشته باشد. این واکنش‌ها حالت پیشرونده دارند و با علایمی مانند ایجاد پلاک‌های قرمز و دردناک روی پوست خود را نشان می‌دهند و کم‌کم به تاول‌های خونریزی‌دهنده و زخم شدن بافت سطحی پوست تبدیل خواهندشد. با پیشرفت واکنش پوستی به دارو، پوست قسمت‌هایی از بدن بیمار کم‌کم دچار نکروز یا مرگ بافت می‌شود. در این موارد، مداخلات سریع پزشک متخصص پوست الزامی خواهد بود.

عوارض پوستی آنتی‌بیوتیک‌ها

کهیر یکی از واکنش‌های نسبتا شایع پوستی است که خیلی از ما آن را در اثر مصرف غذا یا داروهای جدید تجربه کرده‌ایم. ضایعات پوستی ناشی از کهیر خود را به‌صورت تورم و التهاب قرمزرنگ در قسمت‌های مختلف پوست نشان می‌دهند. معمولا کهیر در اثر مصرف داروهای تزریقی بیشتر از داروهای خوراکی بروز می‌کند و می‌تواند به‌سرعت و کمتر از ۲ روز بعد از مصرف دارو باشد. مهم‌ترین داروهایی که می‌توانند باعث بروز کهیرهای پوستی شوند، آنتی‌بیوتیک‌هایی مانند پنی‌سیلین، پروپرانولول، کوتریموکسازول، آسپیرین و سیپروفلاکسازین هستند.

عوارض پوستی جنتامایسین و آمپی‌سیلین

گاهی قرمزی و خارش پوست در قسمت‌های مختلف بدن می‌تواند در اثر مصرف داروهای متفاوت و بسیار متنوعی مانند آمپی‌سیلین، پنی‌سیلین، فنی‌توئین، جنتامایسین یا کوتریموکسازول باشد.

عوارض دارو را به پزشکتان اطلاع دهید

داروهای مختلفی که در این فهرست جا مانده‌اند، می‌توانند باعث ایجاد واکنش‌های پوستی متفاوتی شوند. این واکنش‌ها، هم در اثر مصرف داروهای خوراکی پیش می‌آید و هم داروهای تزریقی یا موضعی. در مواردی، دیده شده حتی افراد خاصی به داروهای موضعی کورتونی مانند هیدروکورتیزون هم آلرژی پوستی نشان داده‌اند و این آلرژی در آنها با علایمی مانند خارش، قرمزی و تورم، همراه بوده است بنابراین اگر با شروع هر داروی جدیدی، حتی قطره‌های چشمی یا کرم‌ها و پمادهای واژینال، دچار بثورات و واکنش‌های پوستی شدید، بلافاصله مصرف دارو را قطع و به متخصص پوست مراجعه کنید. در این شرایط، ‌متخصص پوست برایتان نامه‌ای می‌نویسد تا آن را به پزشک تجویزکننده دارویتان دهید تا با اطلاع از حساسیت پوستی شما به آن دارو، برایتان داروی جدیدی تجویز کند. علاوه بر این، باید عارضه‌های پوستی را که بعد از مصرف داروهای جدید برایتان ایجاد شده است، یادداشت کنید تا در مراجعه‌های بعدی، پزشک خود را قبل از تجویز دارو در جریان این مشکل و حساسیت بگذارید.

Admin بازدید : 212 سه شنبه 1393/08/06 نظرات (0)

در روزهای سرد چه کرمی بزنیم؟

اگر دست‌ها مدت زمان زیادی بخصوص در فصول سرد سال در معرض هوای آزاد بماند، زود آسیب می‌بیند. برای رفع این مشکل، کرم‌های ترمیم‌کننده‌ای وجود دارد که مقادیر مناسبی مواد فعال ضروری برای حفاظت از پوست دارند..

دست‌ها به‌طور مرتب با آب و شوینده‌ها ‌شسته می‌شود و در معرض سرما، باد و برخورد با محیط قرار می‌گیرند.

دکتر پاسکال نولا، متخصص پوست می‌گوید: «بهتر است تا حد ممکن بین دفعات شست‌وشوی دست‌هايتان فاصله باشد. دست‌ها را با آب ولرم و شوینده‌های ملایم بشویید. سپس آنها را به دقت خشک کنید.

علاوه بر این، استفاده از مرطوب‌کننده‌ها حداقل دو بار در طول روز خصوصا برای مادران جوان و برخی افرادی که به خاطر موقعیت شغلی به طور مدام باید دست‌هایشان را بشویند، ضروری است. کرم به اندازه یک نخود برای آغشته کردن مچ‌ها تا ناخن کفایت می‌کند.»

خشکی هوا و کاهش دمای هوا در فصل سرما، با شکنندگی اپی درم پوست همراه است که موجب بروز چین و چروک های پوستی و حتی تحریک پذیری پوست می گردد.

اگر خشکی به هر علتی درمان نشود، در کوتاه مدت می تواند موجب بروز زخم های پوستی، اگزما و التهاب های موضعی گردد.

توصیه می شود در فصل زمستان به وسیله کرم های مرطوب کننده از پوست خود مراقبت نمایید.

کرم مرطوب کننده با از بین بردن این خشکی از پوست افراد در برابر سرما محافظت می کند و از بروز پیری زودرس پوست نیز پیشگیری می نماید.

مواد تشکیل‌دهنده کرم مناسب
مواد چرب: مواد چرب، تاثیر حفاظتی چربی‌های ضروری برای مرطوب‌کردن پوست را دارند. چربی (مانند عصاره گیاهان یا ترکیبات گوناگون، گلیسیرین، سرامید و…) مانند بتون باعث تقویت انسجام اپیدرم (سطحی‌ترین لایه پوست) می‌شود. این مواد، لایه‌ای محافظتی نیز روی پوست بر جا می‌گذارد.

مواد مرطوب‌کننده: مواد مرطوب‌کننده‌ای مانند اوره، اسید لاکتیک، اسیدهای آمینه، املاح معدنی و قندها (گلوکز) باعث می‌شود آب موجود در پوست تنظیم شود. علاوه بر این مانع تبخیر آب می‌شوند و میزان رطوبت را در حد مطلوب حفظ می‌کنند.

مواد تسکین‌دهنده: مواد تسکین‌دهنده برای آرام‌کردن التهاب‌هایی که به دنبال خشک‌شدن پوست به وجود می آیند، ضروری‌اند و به سرعت احساس آزردگی و کشش را تسکین می‌دهند. این همان نقشی است که توسط بیسابولول و ویتامین E ایفا می‌شود.

عوامل ترمیم‌کننده: سوکرالفیت و پانتنولB5 ، موادی است که به منظور سرعت بخشیدن به ترمیم زخم‌های قدیمی به کرم‌ها اضافه می‌شود؛ در واقع این عوامل باعث رشد پوست می‌شود.

همچنین ضدآفتاب‌ها که منشایی شیمیایی یا معدنی (تیتانیوم، روی، سنگ میکا) دارند، باعث حفاظت از دست‌ها می‌شوند.

دست‌ها بیشتر از سایر اعضای بدن در معرض تابش نور آفتاب و پرتوهای فرابنفش قرار دارند، در نتیجه بیشتر از سایر نواحی بدن مستعد بروز لک‌های متأثر از تابش آفتاب هستند.

موادی مانند «10+Q»، اسیدهای هیالورونیک، عصاره سویا و ویتامین C در گروه عوامل ضدپیری قرار دارند. بی‌شک دست‌ها بیشتر از سایر اعضا در اثر افزایش سن آسیب می‌بینند. از چهل سالگی به بعد می‌توان از کرم‌هایی برای مبارزه با پیری پوست دست و لکه‌های قهوه‌ای استفاده کرد.

نکات احتیاطی
ـ عطرها و برخی عصاره‌های گیاهی، آلرژی‌زا هستند.

ـ پوست دست‌ها به برخی آسیب‌های حساسیتی مانند لکه‌های قرمز و کشیدگی حساس‌اند. بنابراین در صورت مشاهده چنین عوارضی، استفاده از کرم را متوقف سازید.

باشگاه خبرنگاران

Admin بازدید : 214 شنبه 1393/08/03 نظرات (0)

کاهش چین و چروک صورت با رعایت این نکات:
گر چه در بسیاری از موارد برای درمان چین و چروک های صورت به جراحی یا لیزر یا روش های دیگری مثل تزریق بوتاکس یا ژل یا چربی متوسل می شویم،شما می توانید با رعایت نکته های زیر روند ایجاد چین و چروک را کند و ضعيف مي نمایید:

۱- به پشت بخوابید:
خواب مداوم در وضعیت های خاص، منجر به ایجاد خطوط خواب (sleep lines) میشود.این خطوط، چین هایی هستند که روی سطح پوست حک می شوند و وقتی که از خواب برمی خیزید، از بین نمی روند. خوابیدن روی یک پهلو، باعث افزایش چین و چروک روی گونه ها و چانه می شود، در حالیکه خوابیدن روی صورت باعث چین و چروک ابرو می شود. برای کاهش ایجاد چین و چروک، به پشت بخوابید.

 2- بیشتر ماهی مصرف کنید، بخصوص سالمون:
سالمون(مثل دیگر ماهی های آبهای سرد) یک منبع غنی پروتئین است که یکی از ملزومات پوست خوب می باشد.این ماهی همچنین یک منبع عالی یک اسید چرب ضروری به نام امگا 3 می باشد. اسیدهای چرب ضروری پوست را تغذیه کرده و آن را پُر و جوان نگاه داشته و به کاهش چین و چروک کمک میکنند.

3- اخم نکنید- از عینک مطالعه استفاده کنید:
آکادمی پوست امریکا می گوید حرکات مکرر صورت- مثل اخم کردن – باعث فعالیت بیش از حد عضلات صورت و ایجاد شیار زیر سطح پوست میشود. این شیار نهایتا” تبدیل به چین و چروک خواهد شد. بنابراین اگر به عینک مطالعه نیاز دارید از آن استفاده کنید تامجبور به در هم کشیدن ابروها نداشته باشید.مخصوصا” ارزش عینک آفتابی را در نظر داشته باشید چون هم پوست اطراف چشم را از صدمه آفتاب حفظ می کند و هم از اخم کردن شما در مقابل نور جلوگیری می کند.

4- هر چه می توانید آلفا- هیدروکسی اسید استفاده کنید:
این اسیدها که در میوه هایی مثل سیب و پرتقال و حتی در شیر وجود دارند، لایه فوقانی سلول های مرده پوست را برمیدارند و بنابراین موجب کاهش ظهور خطوط ظریف و چروک ها بخصوص در اطراف چشم می شوند. شواهد جدید نشان می دهند که در مقادیر بالاتر، آلفاهیدروکسی اسیدها ممکن است به تحریک تولید کلاژن کمک کنند.

5- به جای قهوه، کاکائو مصرف کنید:
در یک مطالعه که در سال 2006 در ژورنال تغذیه منتشر شد، محققین دریافتند که کاکائو حاوی مقادیر بالایی از دو فلاوونول تغذیه ای است(Catachin- Epicatchin)  که از پوست در مقابل صدمه نور خورشید جلوگیری می کنند، موجب بهبودی گردش خون سلول های پوستی میشوند، آبرسانی پوست را بهتر می کنند، و باعث می شوند پوست صاف تر به نظر برسد.

6-  بیش از حد صورت خود را نشویید:
طبق گفته متخصصین پوست مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، آب شیر موجب از بین رفتن رطوبت و چربی های طبیعی پوست که محافظت علیه چین و چروک ها را به عهده دارند میشود. در ضمن، اگر صابون شما حاوی مرطوب کننده های محافظ پوست نیست، به جای صابون از پاک کننده های صورت(facial cleanser) استفاده کنید.

7- از ویتامین C موضعی استفاده کنید:
مطالعات نشان داده اند که ویتامین C میتواند تولید کلاژن را افزایش دهد، از آسیب ناشی از اشعه ماوراء بنفش A  و B جلوگیری کند، اشکالات رنگدانه ای را تصحیح نماید، و مشکلات التهابی پوست را بهبود بخشد. نکته اساسی اما، ممکن است نوع ویتامین C استفاده شده باشد. تا امروز، اکثر تحقیقات قویترین ویتامین C برای رفع چین و چروک را L-ascorbic acid می دانند.

8- سویای بیشتری میل نمایید:
تحقیقات نشان می دهند که سویا ممکن است به محافظت علیه آسیب پیر شدن پوست ناشی از نور خورشید کمک کرده یا آن را بهبود ببخشد. یک مطالعه که در ژورنال اروپایی تغذیه منتشر شده، گزارش کرده که یک مکمل غذایی دارای سویا ( که علاوه بر سویا حاوی ویتامین، پروتئین ماهی، و عصاره چای سفید، دانه انگور و گوجه فرنگی هم بوده ) ، بعد از فقط 6 ماه باعث بهبودی ساختمان پوست و سفتی آن شده است.

9- نکات اساسی مراقبت از پوست را رعایت کنید:
اگر می خواهید ظاهر جوان پوست و زیبایی صورت خود را حفظ کنید، توصیه های اساسی مراقبت از پوست را به کار گیرید. اصول اساسی مراقبت از پوست عبارتند از:

اجتناب از نور خورشید

• استفاده از ضد آفتاب ها

• عدم مصرف دخانیات

• استفاده از مرطوب کننده ها

توجه داشته باشید که نکاتی که ذکر شدند، راه های پیشگیری کننده می باشند و در صورتی که چین و چروک ها ایجاد شده اند، برای درمان می توانیم از روشهای تزریق ژل و چربی یا جراحی و یا لیزر استفاده کنیم. تزریق بوتاکس از راه های پیشگیری از بدتر شدن چین و چروک ها(به خصوص در اطراف چشم ها و پیشانی و خط اخم) می باشد.

منبع: وب سایت دکتر طرزی

Admin بازدید : 199 پنجشنبه 1393/08/01 نظرات (0)

1.ماسک ماست : برای تمیز و ضدعفونی کردن پوست خود از ماسک ماست استفاده کنید ، 1 فنجان ماست و یک چهارم فنجان عسل را باهم مخلوط کرده روی پوست صورت خود بمالید و پس از 15 دقیقه. پوست خود را بشویید ، اگر پوست شما خشک است از ماست پر چرب و اگر پوست شما چرب است از ماست کم چرب استفاده کنید این کار باعث تمیز و ضد عفونی شدن پوستتان می گردد.

2.ماسک زغال اخته : زغال اخته حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان ، ویتامین سی و ای می باشد که باعث شادابی و جوانی پوست می شوند به این منظور مقداری روغن زیتون ، عسل و زغال اخته را درون مخلوط کن بریزید و خوب مخلوط کنید سپس این ماسک را به مدت 10 دقیقه روی پوست خود قرار دهید و بعد با آب بشویید .

3. اسکراب کدو تنبل : اسکراب کدو تنبل باعث از بین رفتن ترک های پوستی بویژه ترک های پاشنه ی پا می شود ، برای تهیه ی این اسکراپ یک چهارم فنجان کدو تنبل را با یک قاشق غذا خوری شکر و یک قاشق غذاخوری روغن بادام یا زیتون ، چند قطره آب لیموومقداری پودر قهوه مخلوط کرده و به پاهای خود بمالید و این عمل را تا 10 روز تکرار کنید.

4. ماسک دارچین و جوز : این ماسک بسیار مناسب پوست های خسته وآکنه دار می باشد برای تهیه ی این ماسک یک قاشق چای خوری عسل را با یک قاشق چای خوری پودر دارچین و یک قاشق چای خوری پودر جوز مخلوط کرده و روی پوستتان بمالید و پس از 15 دقیقه پوست را بشویید و این عمل را تا یک هفته تکرار کنید.

5.اسکراب بدن قهوه : اگر اهل نوشیدن قهوه هستید باقیمانده ی آن را دور نریزید شما می توانید از آن اسکراب بدن تهیه کنید ، قهوه باعث کاهش رگ های سلولیت و واریسی پوست می شود برای این کار 2 فنجان پودر قهوه را با نصف فنجان شکر و یک فنجان اب مخلوط کنید و روی پوست خود مالیده وماساژ دهید و پس از مدتی با آب ولرم بشویید .

6.ماسک تخم مرغ و عسل : ماسک تخم مرغ و عسل برای کاهش چین و چروک و منافذ پوست صورت بسیار مفید است برای تهیه ی این ماسک 1 عدد تخم مرغ را با 1 قاشق غذا خوری عسل و 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و روی پوست خود بمالید و پس از 20 دقیقه پوست خود را بشویید این کار باعث مرطوب شدن پوست نیز می گردد.

7.تونر پوست گیاهی : همه ی ما می دانیم که مصرف سبزیجات و میوه های تازه تاثیر بسزایی روی پوست دارد و باعث جوانی و شادابی و سلامت پوست می گردد بنابراین مصرف روزانه ی خیار، گوجه ، جعفری ، کاهو ، لیمو ، هویج ودیگر سبزیجات باید در رژیم غذایی روزانه ی شما گنجانده شود.

8. ماسک گشنیز : گشنیز به دلیل داشتن آنتی اکسیدان فراوان تاثیر زیادی روی پوست دارد و باعث جوانی پوست می شود ، برای تهیه ی این ماسک باید یک فنجان گشنیز خرد شده را با یک چهارم فنجان خیار و یک چهارم فنجان شیر و نصف فنجان بلغور جو دو سر به خوبی مخلوط کرده و روی پوست خود بمالید و پس از 20 دقیقه بشویید.

9. ماسک موی آووکادو سس مایونز : اگر یک آووکادو را با یک شیشه ی کوچک سس مایونز مخلوط کنید و روی موهای خود بمالید و پس از نیم ساعت موهایتان را با اب گرم بشویید خواهید دید که موهایی براق و ابریشمی بدست آورده اید.

10. لوسیون بدن دارچین و وانیل : اگر می خواهید در منزل یک لوسیون بدن برای خود تهیه کنید باید مقادیر مساوی از دارچین ، هل ، وانیل ، روغن جوجو با و روغن هسته ی زرد الو را با هم مخلوط کنید تا یک لوسیون بدن تهیه نمایید و در منزل از آن استفاده کنید.

.ماسک ماست : برای تمیز و ضدعفونی کردن پوست خود از ماسک ماست استفاده کنید ، 1 فنجان ماست و یک چهارم فنجان عسل را باهم مخلوط کرده روی پوست صورت خود بمالید و پس از 15 دقیقه پوست خود را بشویید ، اگر پوست شما خشک است از ماست پر چرب و اگر پوست شما چرب است از ماست کم چرب استفاده کنید این کار باعث تمیز و ضد عفونی شدن پوستتان می گردد.

2.ماسک زغال اخته : زغال اخته حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان ، ویتامین سی و ای می باشد که باعث شادابی و جوانی پوست می شوند به این منظور مقداری روغن زیتون ، عسل و زغال اخته را درون مخلوط کن بریزید و خوب مخلوط کنید سپس این ماسک را به مدت 10 دقیقه روی پوست خود قرار دهید و بعد با آب بشویید .

3. اسکراب کدو تنبل : اسکراب کدو تنبل باعث از بین رفتن ترک های پوستی بویژه ترک های پاشنه ی پا می شود ، برای تهیه ی این اسکراپ یک چهارم فنجان کدو تنبل را با یک قاشق غذا خوری شکر و یک قاشق غذاخوری روغن بادام یا زیتون ، چند قطره آب لیموومقداری پودر قهوه مخلوط کرده و به پاهای خود بمالید و این عمل را تا 10 روز تکرار کنید.

4. ماسک دارچین و جوز : این ماسک بسیار مناسب پوست های خسته وآکنه دار می باشد برای تهیه ی این ماسک یک قاشق چای خوری عسل را با یک قاشق چای خوری پودر دارچین و یک قاشق چای خوری پودر جوز مخلوط کرده و روی پوستتان بمالید و پس از 15 دقیقه پوست را بشویید و این عمل را تا یک هفته تکرار کنید.

5.اسکراب بدن قهوه : اگر اهل نوشیدن قهوه هستید باقیمانده ی آن را دور نریزید شما می توانید از آن اسکراب بدن تهیه کنید ، قهوه باعث کاهش رگ های سلولیت و واریسی پوست می شود برای این کار 2 فنجان پودر قهوه را با نصف فنجان شکر و یک فنجان اب مخلوط کنید و روی پوست خود مالیده وماساژ دهید و پس از مدتی با آب ولرم بشویید .

6.ماسک تخم مرغ و عسل : ماسک تخم مرغ و عسل برای کاهش چین و چروک و منافذ پوست صورت بسیار مفید است برای تهیه ی این ماسک 1 عدد تخم مرغ را با 1 قاشق غذا خوری عسل و 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و روی پوست خود بمالید و پس از 20 دقیقه پوست خود را بشویید این کار باعث مرطوب شدن پوست نیز می گردد.

7.تونر پوست گیاهی : همه ی ما می دانیم که مصرف سبزیجات و میوه های تازه تاثیر بسزایی روی پوست دارد و باعث جوانی و شادابی و سلامت پوست می گردد بنابراین مصرف روزانه ی خیار، گوجه ، جعفری ، کاهو ، لیمو ، هویج ودیگر سبزیجات باید در رژیم غذایی روزانه ی شما گنجانده شود.

8. ماسک گشنیز : گشنیز به دلیل داشتن آنتی اکسیدان فراوان تاثیر زیادی روی پوست دارد و باعث جوانی پوست می شود ، برای تهیه ی این ماسک باید یک فنجان گشنیز خرد شده را با یک چهارم فنجان خیار و یک چهارم فنجان شیر و نصف فنجان بلغور جو دو سر به خوبی مخلوط کرده و روی پوست خود بمالید و پس از 20 دقیقه بشویید.

9. ماسک موی آووکادو سس مایونز : اگر یک آووکادو را با یک شیشه ی کوچک سس مایونز مخلوط کنید و روی موهای خود بمالید و پس از نیم ساعت موهایتان را با اب گرم بشویید خواهید دید که موهایی براق و ابریشمی بدست آورده اید.

10. لوسیون بدن دارچین و وانیل : اگر می خواهید در منزل یک لوسیون بدن برای خود تهیه کنید باید مقادیر مساوی از دارچین ، هل ، وانیل ، روغن جوجو با و روغن هسته ی زرد الو را با هم مخلوط کنید تا یک لوسیون بدن تهیه نمایید و در منزل از آن استفاده کنید.

Admin بازدید : 141 شنبه 1393/07/19 نظرات (0)

روشن‌کردن پوست، دل‌مشغولی خیلی‌هاست و متاسفانه کم نیستند افرادی که فریب تبلیغات دروغین را می‌خورند و به انواع روش‌ها از طبیعی تا شیمیایی متوسل می‌شوند تا پوستشان را روشن‌تر کنند، غافل از اینکه رنگ پوست ژنتیکی است و اگر تلاش کنید پوست روشن‌تری داشته باشید، مجبورید برخی عوارض را به جان بخرید.

از دکتر طباطبایی، متخصص پوست و عضو هیات‌علمی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران در مورد روشن‌کننده‌های پوست و تاثیر آنها پرسیده‌ایم.
 
رنگ پوست ژنتیکی است یا اکتسابی؟
رنگ پوست ژنتیکی است. در اروپا رنگ پوست افراد معمولا روشن، در خاورمیانه متوسط و در آفریقا تیره است. هر چه آفتاب در منطقه‌ای بیشتر باشد، ملانوسیت‌ها فعالیت بیشتری دارند و در نتیجه رنگ پوست مردم آن ناحیه تیره است. البته این تیرگی بی‌دلیل هم نیست؛ نور آفتاب به پوست صدمه می‌زند و تولید بالای ملانوم، از پوست در برابر آفتاب محافظت می‌کند.
 
آیا از کرم‌های روشن‌کننده می‌توان برای روشن کردن یک یا دو درجه‌ای رنگ پوست استفاده کرد؟
نه، تبلیغ این نوع کرم‌ها همراه با عکس هنرپیشه‌ها و تغییر رنگ پوست آنها در اینترنت، فقط برای فروش آنهاست. عکس‌ها فتوشاپ است و یا حتما همراه این کرم‌ها از ترکیبات دیگری استفاده شده است. کارخانه‌ها، مخصوصا در کشورهای جهان سوم که می‌دانند داروها بدون نسخه فروش می‌رود و مردم بیشتر به خوددرمانی علاقه دارند، از این روش‌ها سوءاستفاده می‌کنند.
 
پس کرم‌های روشن‌کننده کجا کاربرد دارند؟
گاهی رنگ‌سازی در قسمت‌هایی از پوست که در معرض نور آفتاب است، مثل پیشانی، گونه و چانه به دلایلی مثل اختلال‌های هورمونی، مصرف قرص‌های ضدبارداری یا برخی آنتی‌بیوتیک‌ها و داروهای اعصاب افزایش می‌یابد. در این شرایط حتی ممکن است پوست در اثر مواجهه کم و کوتاه‌مدت با آفتاب در قسمت‌های برجسته دچار تیرگی موضعی شود و لک بیاورد. برخی داروها و کرم‌های موضعی افزایش رنگ‌سازی را کاهش می‌دهند و باعث برگشت پوست به رنگ طبیعی می‌شوند.

اینها همان کرم‌های روشن‌کننده پوست هستند که در داروخانه فروخته می‌شوند؟
بله و اولین و مهم‌ترین آنها کرم‌های حاوی هیدروکینون است. مونوبنزن‌ها هم ترکیباتی هستند که ملانوسیت‌ها را از بین می‌برند و باعث سفید شدن پوست می‌شوند، اما مصرف آنها فقط به افرادی که ویتیلیگو (برص یا لک و پیس) دارند، توصیه می‌شود.
 
این داروها واقعا موثرند؟
بله، اما باید کاملا محدود و زیر نظر پزشک و با دوز مشخص مصرف شوند.
 
عارضه‌ای هم ندارند؟
اگر سرخود مصرف شوند، شایع‌ترین عارضه‌شان ایجاد لک و پیس یا ویتیلیگو در نواحی‌ای از بدن است که کرم در آن استفاده نشده است.
عارضه دیگر التهاب است. معمولا در این شرایط فرد دچار اضطراب می‌شود و مصرف دارو را قطع می‌کند و وقتی التهاب از بین رفت، لک پررنگ‌تری جای لک قبلی به وجود می‌آید.
در مواردی هم التهاب به حساسیت کهیری تبدیل می‌شود و اگر دور چشم باشد، باعث التهاب پلک خواهدشد. گاهی نیز تمام بدن کهیر می‌زند.
 
چطور می‌توان از این مسائل پیشگیری کرد؟
اگر پوست بیمار خشک باشد، پزشک معمولا مرطوب‌کننده نیز همراه این دارو تجویز می‌کند زیرا پوست خشک احتمال ایجاد لک پوستی را بیشتر می‌کند. اگر پوست چرب باشد، باید چربی آن را کاهش داد و تمام این مسائل بعد از معاینه پوست بیمار توسط پزشک متخصص مشخص می‌شود. اما به‌طور کل تمام داروهای ضدلک زمانی موثرند که بیمار از آفتاب پرهیز یا از پوشش‌هایی مثل کلاه لبه‌دار و دستکش و کرم ضدآفتاب استفاده کند.
 
عوارض کرم های روشن‌کننده چیست؟
محصولات روشن‌کننده پوست که به شکل ژل یا لوسیون به فروش می‌رسند، حاوی ترکیب‌هایی هستند که مکانیسم عملکردی طبیعی پوست را بر هم می‌زنند. با ضعیف و نازک شدن پوست، این سد دفاعی بدن قدرتش را از دست می‌دهد و در برابر نور خورشید، سرما و عفونت‌ها آسیب‌پذیر می‌شود. در افرادی که از این محصولات استفاده می‌کنند، احتمال ابتلا به آکنه و لک افزایش می‌یابد.
کرم های سفید کننده دارای یک ماده شیمیایی به نام هیدروکینون هستند. این ماده شیمیایی از تولید رنگدانه ملانین در پوست انسان جلوگیری می کند و در نتیجه، رنگ پوست به سپیدی می گراید. ولی تاثیرات منفی بسیاری دارد.
این ماده، پوست را تحریک کرده و قشر خارجی آن را به شدت نازک می کند. به همین دلیل استفاده بلندمدت از این گونه کرم ها، منجر به ایجاد چین و چروک، التهاب، عفونت، زخم و خارش می شود.
در ضمن بیشتر این محصولات جزو انواع کورتون‌ها هستند و اگر سرخود مصرف شوند می‌توانند باعث پرفشاری خون، نارسایی کلیه، دیابت، بی نظمی عادت ماهانه خانم ها و مشکلات مفصلی و استخوانی شوند.
اگر استفاده از این نوع محصولات را شروع کرده‌اید، بهتر است هر چه سریع‌تر با متخصص پوست تماس بگیرید و اگر هنوز شروع نکرده‌اید، دنبال تبلیغات دروغین نروید.
 
بهترین کرم طبیعی روشن کننده پوست
دانشمندان آلمانی با تاکید بر تجربه عملی مردم آفریقا و تحقیقات انجام شده می گویند: بهترین کرم ضد تیرگی پوست از گیاهان به ویژه گل سرخ به دست می آید.
این محققان استدلال می کنند: زنان سیاه پوست آفریقای جنوبی برای جلوگیری از تیره تر شدن پوست خود، از شیوه های کاملا طبیعی استفاده می کنند. به عنوان مثال، در آفریقای جنوبی مردان و زنانی که در زیر نور شدید آفتاب در مزارع و یا معادن کار می کنند، برگ های گل سرخ به صورت خود می مالند.
این افراد با این روش هم زیبایی خود را حفظ می کنند و هم از آسیب رسیدن به پوست خود جلوگیری می کنند.
پژوهش های دانشگاه لیمپوپو آفریقای جنوبی در مورد تاثیر گل سرخ و عصاره آن بر روی پوست حاکی از آن است که این مواد علاوه بر بهبود سلامت پوست، عوارض جانبی و منفی بر پوست ندارد و استفاده تدریجی آن حتی منجر به روشن شدن پوست به طور طبیعی می کند.
 
تولید کرم های ضد تیرگی در اتحادیه اروپا به دلیل سرطان زا بودن ممنوع است
در حالی که در تعداد زیادی از کشورهای مختلف، زنان و مردان بسیاری هستند که باهدف روشن کردن پوست خود از کرم های ضد تیرگی استفاده می کنند، اما این روند به دلایل مضر بودن اکنون در بسیاری از کشورهای توسعه یافته مانند اعضای اتحادیه اروپا متوقف شده است. در واقع به همین دلیل در این کشورها، شرکت های تولیدکننده لوازم و کالاهای بهداشتی - آرایشی از تولید، پخش و توزیع کرم های ضد تیرگی ممنوع شده اند.
 
پزشکان سازمان بهداشت جهانی نیز به دختران و زنانی که با استفاده از کرم های مختلف به روشن کردن چهره و پوست خود به درجات مختلف اقدام می کنند، توصیه می کنند با توجه به اینکه اکثر کرم های ضد تیرگی سرطان زا هستند از این اقدام جدا بپرهیزند، زیرا این کرم ها به همان اندازه کرم های برنزه کننده پوست برای سلامتی فرد خطرناک هستند.

Admin بازدید : 187 پنجشنبه 1393/04/05 نظرات (0)

این ژل‌ها نیازی به تست حساسیت ندارند و آلرژی ایجاد نمی‌کنند.«خط اخم عمیقی در فاصله دو ابرو دارم. با بوتاکس برطرف نشد. پیشنهاد تزریق ژل دادند ولی عوارضش را نمی‌دانم...»

خصوصیات فیزیکی مثل نوع کمان ابرو، ابروهای غیرقرینه، افتادگی ابرو یا تقاطع ابرو با قوس فوقانی استخوان حدقه و میزان توده عضلانی موجود در افراد مختلف متفاوت است و این عوامل در تعیین میزان مناسب و محل‌های تزریق بوتاکس بسیار مهم ‌هستند. دانستن این نکته‌ها باعث می‌شود تزریق بوتاکس موفق یا ناموفق و غیرموثر شود. البته در صورتی که خط اخم عمیق باشد، ممکن است با تزریق بوتاکس کاملا باز نشود و در شیار باقیمانده نیاز به تزریق ژل است. پرکننده‌ها نتایج فوری دارند و براساس نوع پرکننده مورداستفاده، ماندگاری آنها با هم فرق دارد و همچنین میزان ماندگاری با توجه به خصوصیت پوست هرکس متفاوت است.

بهتر است از به کار بردن محصولات یا مواد با ماندگاری دائم یا بسیار طولانی به علت عوارضی مانند ایجاد توده‌های سفت گرانولومی‌ خودداری کرد. تزریق ژل برای از بین بردن خط اخم، صاف کردن چین‌های عمیق دو طرف دهان، برجسته کردن گونه و حجم دادن به لب است و در حال حاضر بهترین روش در سراسر دنیا تزریق ژل‌های هیالورونیک است. مدت ماندگاری این ژل‌ها معمولا 6 تا 9 ماه است و سپس جذب می‌شوند. این ژل‌ها نیازی به تست حساسیت ندارند و آلرژی ایجاد نمی‌کنند و در زیر پوست حرکت و ریزش ندارند.

پی‌آر‌پی هم در جوانسازی پوست کاربرد دارد اما نمی‌تواند نقش ژل را به عنوان پرکننده ایفا کند ضمن اینکه درمان انتخابی در چروک‌های دینامیک مثل خط اخم، بوتاکس است، نه پی‌آر‌پی. اگرچه تاکنون مطالعه‌های کلینیکی اندکی در مورد کاربرد پی‌آر‌پی در جوانسازی پوست منتشر شده است اما می‌دانیم این روش در بهبود جای آکنه که شکل نعلبکی دارد، به‌خصوص اگر با روش‌هایی مثل لیزر همراه شود، می‌تواند به نتایج حاصل از لیزر‌های لایه‌بردار کمک کند و در بهبود وضعیت دور چشم به‌خصوص گودی و کبودی آن موثر باشد. نتایج مطلوب در پی‌آر‌پی به بررسی و تحقیقات بیشتری نیاز دارد و علاوه بر تحقیقاتی بودن، موفقیت این روش به میزان زیادی به شیوه تهیه پی‌آرپی بستگی دارد.

Admin بازدید : 198 شنبه 1393/03/24 نظرات (0)

وکس کردن یکی از تکنیک های مورد استفاده برای از بین بردن موهای زاید است. کیت های وکس خانگی برای کسانی که وقت و پول انجام این کار را به صورت حرفه ای ندارند، در دسترس است. با این حال اگر دقت نکنید وکس خانگی می تواند با کثیف کاری همراه باشد. به علاوه وکس نامناسب می تواند باعث تحریک و زخم شدن یا کبودی پوست شود.  بهترین راه برای وکس کردن -بدون کثیف کاری- را یاد بگیرید.

1- زمان مناسب برای وکس در خانه یا هر جای دیگری فرق نمی کند؛ باید اجازه دهید موها به اندازه ای که روی کیت های وکس توصیه شده، رشد کنند. بیشتر کیت ها توصیه می کنند که بلندی موها باید حداقل ۶ میلی متر باشد. این کار لازم است زیرا وکس باید بتواند موها را بگیرد. اگر موها خیلی کوتاه باشند، وکس نمی تواند موها را بگید یا آنها را از ریشه در بیاورد. همچنین اگر موها خیلی بلند باشند، وکس آنها را می شکند و بنابراین موها به طور کامل از روی پوست برداشته نمی شوند.

۲- ناحیه ای که می خواهید وکس کنید را ۲۴ ساعت قبل با اسکراب بدن لایه برداری کنید. لایه برداری باعث می شود از شر سلول های مرده پوست خلاص شوید. این کار اجازه می دهد که وکس به راحتی به موها متصل شده و زمانی که که از روی پوست کنده می شود، پوست تان آسیب نبیند. با این حال اگر درست قبل از اپیلاسیون لایه برداری کنید، پوست تازه تان، ملتهب، حساس و تحریک می شود.

۳- حداقل یک ساعت قبل از اپیلاسیون، ایبوپروفن بخورید. وکس کردن می تواند دردناک باشد و ایبوپروفن می تواند از درد جلوگیری کند.

۴- پوست تان را به طور کامل شسته و خشک کنید. پودر بچه بزنید تا مطمئن شوید پوست تان خشک است. پودر بچه همچنین می تواند هر گونه چربی پوست تان را بگیرد.

۵- در مکانی که می خواهید کار وکس کردن را انجام دهید یک حوله کهنه یا روزنامه پهن کنید تا اگر چیزی چکه کرد روی آن بریزد و کار تمیز کردن را بسیار آسان تر کند. به این ترتیب می توانید بعد از اتمام کار، روزنامه ها را جمع کرده و دور بیاندازید و دیگر نیازی به تراشیدن وکس از کف حمام ندارید.

۶- وکس را تا درجه حرارت مشخص شده گرم کنید و آن را در همین دما نگه دارید. برای وکس در خانه خرید یک موم گرم کن کوچک یا درست کردن حمام آب، ساده ترین راه برای اطمینان از درست گرم شدن وکس تا دمای مورد نظر است. اگر وکس بیش از حد گرم باشد پوست تان را می سوزاند و همه جا چکه می کند. اگر خیلی سفت یا سرد باشد، به سختی می توانید آن را روی پوست تان بمالید و موها را هم نمی گیرد. این قسمت سخت ترین بخش وکس در خانه است. اگر از مایکروویو برای گرم کردن آن استفاده می کنید، هر چند دقیقه یکبار دوباره آن را گرم کنید تا مطمئن شوید که درجه حرارت مناسبی دارد. دمای وکس باید بین ۴۳ و ۶۸ درجه سلسیوس باشد.

۷- وکس را با کاردک مخصوص یا رول اپیلاسیون که تهیه کرده اید روی محل مورد نظر بمالید. برای اینکه کار را تا جای ممکن شسته و رفته انجام دهید، کاردک را بعد از هر استفاده تمیز کنید. اگر وکس روی کاردک باقی بماند، شروع به سفت شدن می کند و خیلی سخت می توان دوباره از آن استفاده کرد. لازم نیست که هر دفعه مقدار زیادی وکس را روی محل مورد نظر بمالید؛ اگر مقدار کمتری را روی محل کوچکتری بمالید، نتیجه بهتری خواهید گرفت. رول اپیلاسیون نسبت به کاردک کثیف کاری کمتری دارد، اما بسیاری از کیت ها شامل یک کاردک هستند. اگر وکس در خانه را زیاد انجام می دهید، خریدن یک رول اپیلاسیون ایده خوبی است.

۸- نوارهای داخل کیت را طبق دستورالعمل کارخانه سازنده آن استفاده کنید. قبل از کندن نوار، چند بار آن را صاف کنید. اطمینان حاصل کنید که نوار تمام وکس را پوشش می دهد. اگر لبه های وکس پوشش داده نشده باشد، پاک کردن آن از روی پوست می تواند دشوار باشد. با مالیدن آرام نوار روی وکس می توانید به چسبیدن آن کمک کنید.

۹- انتهای نوار را بگیرید و آن را در خلاف جهت رویش موها بکشید. پوست تان را با دست دیگر تان محکم نگه دارید تا موها آسان تر کنده شوند.

۱۰- این کار را تکرار کنید تا تمام موها برداشته شوند.

۱۱- کمی روغن بچه را روی یک پارچه نرم بریزید و به آرامی روی پوست تان بمالید تا هر گونه وکسی که روی پوست تان باقی مانده است را پاک کنید. پارچه را خیلی محکم روی پوست تان نکشید چرا که باعث تحریک شدن آن می شود. وکس به سرعت پاک می شود.

۱۲- حمام آب یا موم گرم کن را خاموش کنید و اجازه دهید وکس سرد شود. بسته به اینکه وکس چه مقدار مورد استفاده قرار گرفته است، می توانید آن را برای استفاده های بعدی نگه دارید. اجازه دهید به طور کامل سرد شود و آن را در یک جای خشک نگهداری کنید. رول اپیلاسیون یا کاردک را تمیز کنید و به خوبی نگه دارید.


نکته:
بعد از اپیلاسیون برای چندین ساعت از رفتن به داخل آب خودداری کنید. آب می تواند باعث عفونت پوست تان شود. همچنین از اپیلاسیون نواحی دارای زخم، آکنه یا به شدت حساس، خودداری کنید. هرگز بعد از حمام آفتاب یا برنزه شدن وکس نکنید.

Admin بازدید : 144 پنجشنبه 1393/03/22 نظرات (0)

اگر فقط چند لحظه داخل یک داروخانه قدم بزنید، متوجه سیل عظیمی از انواع لوسیون‌ها، سرم‌ها، کرم‌ها و سایر محصولات پوستی و زیبایی دیگر می‌شوید که همگی قول می‌دهند چین و چروک‌ها، لک‌ها و نواقص دیگر را از پوست شما دور کنند. حتی اگر جزء افرادی باشید که استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نمی‌کنند، باز هم چیزهای زیادی هستند که باید از آنها اطلاع بیایید. برخی از حقایق مربوط به پوست باعث تعجب شما می‌شوند. اگر این حقایق را که احتمالاً تا به حال نشنیده‌اید، بدانید، این مقاله را بخوانید:

- تابش نور خورشید
اگر در شرایطی هستید که هر روز چند ساعتی را در ماشین‌تان می‌گذرانید، بدانید اشعه‌های زیانبار نور خورشید اشعه‌های (UVA) که باعث افزایش چین و چروک ‌های پوست می‌شوند، به راحتی از شیشه اتومبیل عبور کرده و به پوست‌تان نفوذ می‌کنند. فرقی نمی‌کند که یک روز تابستانی باشد یا نه. بهترین راه برای محافظت از پوست، در برابر این آسیب‌ها، استفاده مرتب از کرم ضد آفتاب است.

- خطوط اخم و مشکلات بینایی
مهم‌ترین دلایل ایجاد چین و چروک‌ها، افزایش سن و تابش نور مستقیم خورشید روی پوست و آسیب‌های ناشی از آن است. اما وجود چین و چروک ‌های روی پیشانی و بین ابروها و در واقع خطوط اخم، می‌توانند نشان‌دهنده مشکل بینایی چشم‌ها باشند. بنابراین اگر این مشکل را برطرف سازید، ماهیچه‌های چشم دیگر به سختی فعالیت نمی‌کنند و راحت‌تر وظایف خود را انجام می‌دهند و این خطوط عمیق نیز کمتر و محوتر می‌شوند.

- کلاژن
کلاژن از بخش‌های اصلی پوست است که باعث نرمی و انعطاف‌پذیری آن می‌شود. افزایش تولید کلاژن‌های جدید، سبب می‌شود پوست سفت‌تر، پُرتر و محکم‌تر به نظر برسد و به همین ترتیب چین و چروک‌های آن کاهش یابد. معمولاً لوسیون‌ها حاوی اجزایی مثل ویتامین C، پپتیدها، اسیدهای هیدروکسی آلفا و رتینوئیدها هستند که همگی باعث تحریک سلول‌ها برای افزایش تولید کلاژن می‌شوند.

- مرطوب نگه داشتن پوست
همه ما می‌دانیم که باید هر روز مقدار کافی آب دریافت کنیم تا تمام ارگان‌های بدن خوب کار کنند. نوشیدن این مایع زندگی بخش روی پوست نیز تاثیر مستقیم دارد. وقتی که پوست خود را مرطوب و خنک نگه می‌دارید، نرم‌تر می‌شود. پوست‌های خشک و کم آب سریع‌تر چروک می‌خورند و معمولاً کدر و مات به نظر می‌رسند و خطوط چهره سریع‌تر روی آنها نمایان می‌شوند. آب می‌تواند سموم اضافی بدن را دفع کند. تجمع این سموم در بدن باعث ایجاد تغییرات منفی روی بدن و پوست می‌شود.

- خوابیدن به یک سمت بدن 
 وقتی که سن و سال‌تان بالا می‌رود و کم‌کم مفهوم پیری را تجربه می‌کنید، ارتباط بافت و کلاژن در صورت شما دیگر مثل سابق محکم نیست؛ بنابراین وقتی که فقط به یک سمت صورت و بدن می‌خوابید، بعد از مدتی نسبتاً طولانی، پوست شما به شدت پرس و در هم کوبیده می‌شود. قرار گرفتن مداوم صورت روی بالش و فشرده شدن آن باعث افزایش چین و چروک‌ها روی یک طرف پوست می‌شود. بنابراین اگر عادت کنید فقط به یک سمت نخوابید و حالت خود را در طول شب تغییر دهید، تا حدودی از افزایش این نوع چین و چروک‌ها جلوگیری خواهید کرد. حتی بهتر است به پشت خوابیدن را تمرین کنید.

- ژنتیک
 چین و چروک‌های پوست اغلب ریشه‌های ژنتیکی دارند و افزایش و عمیق‌تر شدن آنها بسیار تحت تاثیر ژنتیک است. به پدر و مادر خود نگاه کنید، متوجه شوید که بروز و افزایش چین و چروک ‌ها و سایر علائم پیری، مثل آویزان شدن صورت، گردن و چانه چه زمانی در شما اتفاق خواهد افتاد. بهترین راه برای به تعویق انداختن زمان پیدایش چین و چروک‌ها، یا جلوگیری از افزایش آنها، محافظت از پوست در برابر نور خورشید و استفاده از کرم ضد آفتاب حاوی روی و دی‌اکسید تیتانیوم است.

- مواد غذایی با رنگ‌های روشن
غذاها و میوه‌هایی که رنگ‌های شاد و روشن دارند، مثل تمشک، زغال اخته، فلفل قرمز، اسفناج و … حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که به سلول‌های پوستی کمک می‌کنند تا از خود در برابر آسیب‌های محیطی بهتر دفاع کنند و به همین ترتیب پوست انعطاف‌پذیرتر، نرم‌تر و درخشان‌تر به نظر برسد. هر چه پوست شما سالم‌تر باشد، چین و چروک‌های کمتری روی آن ظاهر می‌شود؛ زیرا فرصتی برای آویزان شدن و چروکیدگی ندارد. به‌عنوان یک قانون کلی می‌توان گفت: یک رژیم غذایی سالم به سلامت قلب بیشتر کمک می‌کند. چنین رژیمی حاوی ویتامین‌های C بیشتری است (مثل چای سبز و سویا) و نه تنها برای قلب مفید است، بلکه به سلامت پوست نیز کمک می‌کند.

- نقش حرکات صورت
 علاوه بر ژنتیک و سن و سال، برخی حرکات تکرای صورت نیز تنش مهمی در چروکیده به نظر رسیدن پوست دارند.حرکاتی مثل چین انداختن ابروها، اخم کردن، بالا انداختن ابروها و چین انداختن پیشانی، عمیق خندیدن، بالا بردن گوشه لب و هر گونه حالت و حرکت عضلات صورت که به هنگام تعجب، عصبانیت، سوال کردن و مواقع دیگر بروز می‌کند، باعث می‌شود چین و چروک‌ها شکل بگیرند و هر کدام در جایگاه خود مستقر شوند. معمولاً بهترین راه درمان این چروک‌های عمیق پوستی، تزریق بوتاکس است. شاید عادت به انجام این حرکات داشته باشید، ولی هنوز از چروک‌های عمیق روی چهره‌تان خبری نباشد. در واقع بروز این نوع از چین و چروک‌ها چند سال طول می‌کشد و شما فرصت کافی دارید که عادت خود را تغییر دهید و یا اینکه با نوشیدن آب بیشتر، پوست‌تان را شاداب نگه دارید. 

Admin بازدید : 180 دوشنبه 1393/03/19 نظرات (0)

 وقتی 3 کیلو رژ می بلعید!

برای بیشتر خانم‌ها خرید لوازم آرایشي و استفاده از آن بسیار مهیج است حق هم دارند اینکه بتوان با چند رنگ و ماده آرايشي و بهداشتي ظاهري آراسته‌تر داشت و معايب صورت را پوشاند و زیبایی‌ها را چند برابر کرد، خیلی هیجان‌انگیز است اما اين اتفاق در شرايطي جذاب است كه هيچ عارضه و آسيبي براي پوست و موي مصرف‌كننده به همراه نداشته باشد. اين در حالي است كه برخي از متخصصان و كارشناسان پوست و مو از عفونت‌ و زخم‌هاي پوستي، تورم، قرمزي و حساسيت‌هاي پوستي به عنوان عوارض مصرف مواد آرايشي- بهداشتي غيراستاندارد يا استفاده نامناسب از اين مواد نام مي‌برند و بر اين باورند كه در بهترين شرايط در صورت مصرف روزانه و نامناسب از مواد بهداشتي و آرايشي احتمال نفوذپذيري آنها به بدن وجود دارد. در اين شرايط استعداد ابتلا به برخي بيماري‌ها و اختلال‌ها بالا مي‌رود اما چطور مي‌توان از نفوذ اين مواد آرايشي به بدن پيشگيري كرد.

دانشمندان با توجه به وزن تقريبي هر رژلب كه حدود 3 گرم است و تعداد دفعاتي كه فرد در طول روز از رژ استفاده مي‌كند تخمين مي‌زنند كه هرخانم در طول عمر خود حدود 3 كيلو از مواد رژلب را وارد دستگاه گوارشش مي‌كند.

از طرف دیگر رژلب‌هاي قرمز نسبت به ديگر رنگ‌ها آسيب‌رساني بيشتري دارند؛ رنگدانه‌هاي قرمزي كه در اين رژ‌ها وجود دارد مي‌تواند منجر به اختلالات بيش‌فعالي شود؛ علاوه براين برخي محققان مي‌گويند ممكن است رژها مشكلاتي براي كليه‌ها، كبد و حتي گلبول‌هاي سفيد خون به وجود بياورند.

سرب رژ‌ها با شما چه مي‌كند؟
سربي كه از طريق مواد آرايشي مانند رژ وارد بدن مي‌شود، وارد جريان گردش خون مي‌شود تا به مقداري ثابت برسد و به مرور این سرب اضافی به بافت‌های نرم به خصوص سلول‌هاي مغزي وارد می‌شود. مقادیر بالای آن سبب از کار افتادن کلیه و صدمه دائمی به مغز می‌‌‌شود. در بزرگسالان افزایش ميزان سرب در خون احتمال افزایش فشار خون را در افراد به همراه داشته و حتي احتمال انتقال اين ميزان سرب از طريق مادر به نوزاد نيز وجود دارد. كودكان تحت تاثیر سربی که پیش یا پس از تولد وارد بدن آنها مي‌شود ممكن است دچار آسیب‌های روانی و عصبی شوند. بیشترین اثر زیانبار سرب بر رفتار، دقت و IQ بچه‌ها دیده شده است. بنابراین به نظر می‌رسد هیچ سطح ایمنی از سرب که اثر تخریبی بر نوزادان و جنین‌ها نگذارد، وجود ندارد. تحقيقات در اروپا نشان مي دهد كه 85 درصد سرب از طريق لوازم آرايشي به بدن مي‌رسد در حالي كه فقط 7 درصد از طريق آب، 5 درصد از طريق غذا و 3 درصد هم از طريق هوا وارد بدن انسان مي‌شود.

چگونه رژ کمتری وارد بدن کنید؟
مواد شيميايي موجود در لوازم آرايشي مانند رژ لب از دو طريق وارد بدن مي‌شود؛ بخشي از اين مواد از طريق تنفس وارد بدن شده و قسمتی مانند رژ لب به طرق مختلف بلعيده مي‌شود. يك راه براي اينكه كمتر رژلب بخوريد اين است كه تا جایی كه می‌توانید کمتر به لب‌ها زبان بزنید، یادتان باشد که وقتی طعم رژلب را احساس کنید یعنی مقداری از آن روی زبان نشسته و در حال وارد شدن به دستگاه گوارش شماست؛ فراموش هم نکنید در مواقعی که رژلب دارید از خوردن مواد غذايي و نوشيدني‌ها خودداری کنید و حتما قبل از خوردن، رژ خود را پاک کنید.

تقلبي‌ها دردسرسازترند
استفاده از لوازم آرايشي مختلف خود به خود ضرر دارد حالا اگر مواد آرايشي‌ از برندهاي تقلبي و مارك‌هاي نامرغوب تهيه شده‌باشد اين ضررها چند برابر هم مي‌شود. به دلیل تحریم‌ها، شرکت‌های معتبر جهانی از ارسال مواد آرایشی استاندارد به ایران خودداری می‌کنند و بیشتر مواد آرایشی- بهداشتی که وارد مرزهای کشور می‌شوند تقلبی هستند و به صورت قاچاق از مرزهای شمال غرب به ایران وارد می‌شوند. استعمال اين لوازم آرایشی قاچاق سبب بروز عفونت‌های پوستی، زخم‌های جلدی، شکنندگی و ریزش مو، کچلی، آکنه و بروز صدمات جبران ناپذیری در بدن مصرف‌کننده می‌شوند .

توليد رژ‌هاي بدون سرب خيلي محدود است
مساله وجود سرب در رژ لب‌ها چیز جدیدی نیست و حتی گاهی آنقدرها گفته شده‌است که تکراری شده و کسی آن را جدی نمی‌گیرد اما مسئله آنقدر جدی است کهFDA (سازمان نظارت بر دارو و غذا) شروع به تحقیق می‌کند و خبری دردناک را منتشر می‌کند؛ اینکه بیش از 70 درصد رژلب‌ها حاوی سرب هستند؛ آن هم نه مقداری جزئی بلکه بالای 3.06 پی‌پی‌ام (قسمت در میلیون) و جالب آنکه در نتیجه گزارش دوم که در ماه ژوئن 2012 منتشر شد این مقدار سرب در رژ لب‌هاي توليدي بیشتر شده و به 7.19 پی‌پی‌ام رسیده است. جالب است بدانید که در این تحقیقات محصولات بسیاری از مارک‌های معتبر و معروف هم حاوی سرب بودند؛ مارک‌هایی که به قیمت‌های بالا می‌خریم و گمان می‌کنیم چون تولید شرکت‌های معتبر اروپایی و ايالات‌متحده هستند سالم‌اند اما در حقیقت پر از جیوه‌ هستند حتی رژ‌هایی که روی آنها عنوان طبیعی‌ نوشته ‌شده ‌است. با توجه به این گزارشات فرق چندانی میان رژلب‌ها وجود ندارد مهم این است که درست از آنها استفاده کنید تا میزان آلودگی را کمتر کنید.

باکتری‌هایی که از راه پوست وارد بدن‌تان می‌شود
هر زن و دختر جوان به طور معمول در طول روز از 20 محصول آرايشي بهداشتي مختلف استفاده مي‌كند و معمولا 9 مورد از 10 مورد این محصولات در گروه لوازم آرايشي بهداشتي قديمي كه در كيف لوازم آرايش شما قرار دارند، جاي مي‌گيرند. لوازمي كه مرور زمان باعث شده باكتري‌ها در آنها رخنه كند. با مصرف اين لوازم آرايشي در طول سال حدود 2 كيلو از اين مواد آرايشي جذب پوست شده و وارد بدن مي‌شوند. مسلما برخي از اين مواد جذب شده عوارض جانبي بسياري مانند تحريك پوستي، پيري زودرس و سرطان به دنبال دارد. ريچارد بنس، شيميداني كه حدود 3 سال روي تاثيرات مواد آرايشي بر پوست كار كرده‌ است، مي‌گويد: «هنوز نمي‌دانيم كه وقتي مواد شيميايي محصولات آرايشي مختلف با هم تركيب مي‌شوند، چه اثري دارند و مجموع اين اثرات ممكن است بسيار خطرناك‌تر از تاثير هر كدام از اين مواد به طور تكي باشد. دكتر «بنس» اعتقاد دارد كه جذب مواد شيميايي از طريق پوست خيلي خطرناك‌تر از بلع آنهاست. او مي‌گويد: «وقتي رژلب خورده مي‌شود، بسياري از مواد مضر آن توسط بزاق و آنزيم‌هاي معده خنثي مي‌شوند اما جذب ماده شيميايي از طريق پوست آن را مستقيما وارد جريان خون مي‌كند.

موادي كه نبايد در محصول آرايشي شما باشد
خطرناک‌ترین مواد شیمیایی که در محصولات آرایشی بهداشتی شما وجود دارد و بايد هنگام خريد با دقت به برچسب محصول آرايشي از عدم وجود آنها اطمينان حاصل كنيد:

تولوئن
اين یکی از فرآورده‌های جنبی نفتی است که در لاک ناخن و دیگر مواد آرایشی یافت می‌شود. خطرناك است چون سم موجود در این ماده به سیستم عصبی حمله می‌کند و عملکرد مغز و سیستم عصبی را تحت تاثیر قرار مي‌دهد، علاوه بر این در رشد طبیعی جنین وکودکان اختلال ایجاد مي‌کند.

فرمالدئید ترکیبی
این ماده یک ترکیب فرار آلی بوده که به شدت سمی است و معمولا در لاک‌های ناخن و نرم‌کننده‌های مو وجود دارد. خطرناك است چون این ماده فرار با پخش شدن هوای اتاق را آلوده می‌کند، علاوه بر این جزء سم‌هایی است که به کبد آسیب می‌رساند و سرطان‌زاست.

آلومینیوم
این ماده فلزی سمی پرکاربرد معمولا در محصولاتی مانند دئودورانت‌هاي ضدعرق، اسپری‌های بینی و شامپوها وجود دارد. خطرناك است چون از آنجا که ترکیباتی با پایه آلومینیوم مانند دئودورانت‌ها معمولا روی پوست نزدیک بالاتنه استفاده می‌شوند، نگرانی‌های زیادی به وجود مي‌آورند چون این ماده شیمیایی از طریق پوست جذب مي‌شود و میزان استروژن خون را بالا می‌برد و اثراتي سوء روی سلامت مي‌گذارد و درنهایت در سیستم غدد مترشحه داخلی اختلال ایجاد می‌کند.

پارابن
این ماده نگهدارنده ترکیبی معمولا در محصولاتی مانند مواد آرایشی و بهداشتی و مراقبت شخصی و حتی لوسیون‌های بچه وجود دارد.خطرناك است چون این ماده می‌تواند در سیستم غدد بدن اختلال جدی به وجود آورد و حتی عامل ایجاد آلرژی‌های مختلف شود.
منبع:مجله سیب سبز

Admin بازدید : 162 پنجشنبه 1393/03/15 نظرات (0)

براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، میانگین طول عمر در جهان رو به افزایش است به‌گونه‌ای که افراد با رعایت صد توصیه جادویی می‌توانند به صد سالگی‌ برسند.

بیشتر خانم ها لوازم آرایش را دوست دارند و بر این باورند به کمک محصولات آرایشی زیباتر می شوند، ولی اگر به شما بگوییم با استفاده از لوازم آرایش نه تنها زشت تر می شوید، بلکه عمرتان هم کم می شود، باور می کنید؟

بله این موضوع حقیقت دارد. گروهی از محققان فرانسوی با بررسی اثر مواد شیمیایی و رنگ های موجود در لوازم آرایش دریافته اند بسیاری از محصولات آرایشی به لحاظ داشتن بیش از ۴۰ درصد ترکیبات سمی برای سلامت مضر است و علاوه بر این که می تواند باعث تیرگی پوست، بروز لکه های قهوه ای و چین و چروک در نواحی چشم و دهان شوند، بلکه احتمال بروز سرطان را هم افزایش می دهند.

البته بدون شک شما نمی توانید میزان سموم موجود در لوازم آرایش تان را حدس بزنید، اما روش آزمایش جنس رژلب تقریبا برای همه خانم ها آشناست؛ برای این کار باید رژلب را روی مچ یا پشت دست بمالید و بعد قطعه ای از جنس طلا یا نقره (اصل) روی آن بکشید.

حالا چند دقیقه صبر کنید تا آزمایش شما کامل شود. اگر رنگ رژ تغییر کرد و تیره تر شد، مشخص می شود حاوی سرب است و باید بی خیالش شوید.

شاید بپرسید چرا سرب خطرناک است؟ در یک کلام باید گفت این ماده شیمیایی علاوه بر این که باعث سقط یا بروز مشکلات ژنتیکی جنین می شود، بلکه می تواند زمینه بروز انواع سرطان را فراهم کند و حتما می دانید سرطان از بیماری هایی است که می تواند مرگ زودرس را رقم بزند.

باید بدانید ریمل و خط چشم دشمنان شماره یک سلامت شما محسوب می شوند، زیرا در ترکیب بسیاری از آنها جیوه و قطران زغال سنگ به کار رفته که اولی مسموم کننده سیستم اعصاب و دومی سرطان زاست البته این که بگوییم مصرف روزانه محصولات آرایشی سلامت ما را به خطر می اندازد و نباید از آنها استفاده کرد، تنها پاک کردن صورت مساله است، چرا که بسیاری از خانم ها راضی به انجام چنین کاری نیستند، اما می توان با رعایت نکاتی آسیب ناشی از مصرف مداوم محصولات آرایشی را کاهش و به تبع آن طول عمر را افزایش داد.

مثلا می توان به جای استفاده از ده ها محصول آرایشی در طول روز از لوازم آرایش محدودتری استفاده کرد و تنها با استفاده از یک کرم ضدآفتاب رنگی، پوست را یکنواخت کرد و به کمک مقدار کمی ریمل، یک رژگونه کمرنگ و برق لب چهره زیبایی را رقم زد و استفاده از لوازم آرایش بیشتر را به مهمانی ها موکول کرد.

در عین حال، هر شب قبل از خواب باید به کمک شیرپاک کن های مناسب و استاندارد آرایش را از روی صورت پاک کنید و در مرحله بعدی با استفاده از صابون های حاوی مواد مرطوب کننده صورت تان را بشویید و پس از خشک کردن از یک کرم مرطوب کننده مناسب استفاده کنید تا پوست فرصت تنفس و تغذیه را پیدا کند.

همچنین هنگام خرید محصولات آرایشی ـ بهداشتی حتما از استاندارد و غیرتقلبی بودن آنها مطمئن شوید و به برچسب وزارت بهداشت روی آنها توجه کنید.

Admin بازدید : 161 دوشنبه 1393/03/05 نظرات (0)

در این مقاله رنگ موهای زیبایی را برایتان معرفی کرده ایم که کارشناسان متخصص آنها را مناسب با روزهای بهاری و تابستانی معرفی کرده اند .

این روزها همگی ما حال و هوای روزهای بهاری و شاید هم تابستانی را حس می کنیم. روزهای بهار و تابستانی با رنگ موهای بسیار زیبا و جذاب که مناسب با این فصل می باشند برای ما بسیار خوش آیند خواهد بود . در این مقاله رنگ موهای زیبایی را برایتان معرفی کرده ایم که کارشناسان متخصص آنها را مناسب با روزهای بهاری و تابستانی معرفی کرده اند.

بلوند روشن
جوئل وارن، استاد رنگ مو و از بنیانگذاران سالنهای آرایش Warren Tricomi  می گوید : یکی از بهترین رنگ موی های مناسب با این دو فصل استفاده از رنگ موهای بلوند می باشد مانند کیت بلانشت که در تصویر زیر او را می بینید.

خانم هایی که رنگ پوستشان روشن می باشد اعلب از این رنگ مو استفاده می کنند و البته باید دقت کرد که سایه های رنگ بیش از حد سفید و خاکستری نشوند .وارن می گوید مهمترین نکته این است که هر رنگ مویی باید مناسب و با دقت زده شود تا زیبا شود و علاوه بر اینکه چه رنگ مویی را انتخاب کرده ایم ،اینکه آن را چگونه می زنیم هم اهمیت زیادی دارد.

بلوند روشن

Cate Blanchett

Cate Blanchett

Jaime King

Jaime King

January Jones

بلوند عسلی با رنگ پایه
این رنگ موی بلوند تیره یا همان قهوه ای تیره رنگ مویی بسیار طبیعی می باشد که معمولا رنگ پایه ی آن عسلی می باشد. ماتریس متخصص معروف در زمینه مد و رنگ مو می گوید : اینکه ریشه و پایه ی مو چه رنگی در بیاید، با زیباتر شدن رنگ مو بسیار مطابقت دارد .ریشه های مو باید بدرستی روشن شود و هرچه ریشه سفید تر باشد نتیجه ی بهتری حاصل می شود .

بالایاگ متخصص رنگ موی فرانسوی در دهه ی هفتاد می باشد و او یکی از مهمترین دلایل رنگ موی زیبا روی سر را نرم بودن تارهای مو می داند .

January Jones

Cara Delevigne

Cara Delevigne

Kate Upton

Kate Upton

 

قرمز پررنگ
وارن می گوید یکی از بهترین رنگ موهای مناسب با فصل بهار و تابستان رنگ موی قرمز تیره می باشد . هنگامی که رنگ موی قرمز را انتخاب می کنید باید بدانید این رنگ مو به هر حال به رنگ مسی بسیار نزدیک می شود. به این ترتیب بهتر است از رنگ موی پایه که آبی در آن ترکیب شده باشد استفاده شود. در تصویر زیر کریستانا را می بینید که چگونه موهای خود را قرمز کرده و زیبا شده است و اصلا رنگ موی آن بد و زننده نمی باشد .

Ciara

Ciara

Christina Hendricks

 رنگ مو های بهار و تابستان ۲۰۱۴

Rachel Mccadams

 رنگ مو های بهار و تابستان ۲۰۱۴

 

خرمایی رنگ
خانم هایی که رنگ مویشان تیره می باشد می توانند از رنگ موی خرمایی استفاده کنند و بهترین روش این است که رنگ موی خرمایی را لابه لای موها بزنید و تمام مو را رنگ نکنید بلکه آن را هاشوری روی موها بزنید تا روشن و تیره شود و مهمترین نکته این که ریشه مو را اصلا رنگ نکنید تا موهایتان زمخت نشان داده نشود و به صورت هاله های روشن و تیره در آید .

emma-stone

 رنگ مو های بهار و تابستان ۲۰۱۴

Kate Middleton

 رنگ مو های بهار و تابستان ۲۰۱۴

Ashley Greene

 رنگ مو های بهار و تابستان ۲۰۱۴

 برای اولین بار بود که کلی اسبورن و سپس نیکول ریچی و ایرلاند بالدوین از رنگ موهای بسیار زیبا و خاص و اصطلاحا فانتزی استفاده کردند .وارن در این زمینه تجربیات زیادی داشته و مشتریان خاص خود را دارد و پیشنهاد  می دهد که اگر این مدل رنگ موها را دوست دارید بهترین زمان فصل بهار و تابستان می باشد  .

نیکول ریچی را در زیر می بینید که از رنگ موی ارغوانی که فوق العاده هم زیبا می باشد استفاده کرده است .رنگی که پیشنهاد می شود حداقل یک بار آن را امتحان کنید .

 

Miranda kerr

 رنگ مو های بهار و تابستان ۲۰۱۴

 رنگ مو های بهار و تابستان ۲۰۱۴

 

 

 

Admin بازدید : 333 شنبه 1393/03/03 نظرات (0)

اگر کار ضروری ندارید در اوج ساعت تابش خورشید، یعنی ۱۰ صبح تا ۴ بعد ظهر، مخصوصا تابستان ها بیرون نروید.

 

1- به اندازه کافی از کرم ضد آفتاب استفاده نکردن:

به اندازه یک سکه کوچک از کرم به صورتتان باید بمالید. نه قدر یک نخود! اگر هم کل بدنتان در معرض است به اندازه یک سکه به ناحیه شکم، یک سکه برای پشتتان، یک سکه برای دستان و دو سکه برای پاها کفایت می کند. روی پاها و انگشتانتان را نیز از قلم نیندازید.

۲- خود را بی نیاز از ضد آفتاب تلقی کردن صرفا به دلیل داشتن پوست تیره و سبزه:
با اینکه احتمال ابتلا به سرطان پوست در پوستهای تیره کمتر بوده ولی زیاد به لایه ازن اعتباری نیست و توصیه می شود حتما از ضدآفتاب استفاده کنید.

۳- عدم استفاده از ضد آفتاب با SPF به اندازه کافی بالا حین فعالیت بیرون از خانه :
در هنگام ورزش در فضای باز که با تعریق همراه است، همچنین برای رفتن به ساحل و استخرهای روباز بایستی از کرمی با SPF بالاتر استفاده کرد.


۴- عدم تجدید کرم ضدآفتاب بسته نوع پوست که باید هر چند ساعت یکبار تجدید شود:
اگر پوست روشنی دارید هر دو ساعت یکبار، برای پوست زیتونی هر ۴-۳ ساعت و اگر پوست خیلی تیره ای دارید، روزی سه بار ضدآفتاب را تجدید کنید.


۵-نادیده گرفتن تاثیر استفاده از ضدآفتاب در زمستان و در حین رانندگی:
علایم خیلی از سرطان های پوست در سمت چپ بدن نمود می کند، چون دست چپ در رانندگی در معرض شدید آفتاب است. هم چنین توصیه می شود از ضدآفتاب SPF 25 استفاده شود. اگر از چربی کرم شکایت دارید می توانید از ضدآفتاب های پودری هم استفاده کنید.


۶- استفاده از کرمی که فقط از جذب UVB ممانعت کند:
علاوه بر اشعهUVB ضدآفتاب بایستی UVA را نیزکه اشعه مضری است مسدود کند.


۷- استفاده از ضدآفتاب تاریخ مصرف گذشته:
همیشه تاریخ مصرف را چک کنید و پس از یکسال از باز کردن در تیوپ آن را دور بریزید. همواره از در معرض خورشید قرار دادن تیوپ خودداری کنید.


۸- دیر استفاده کردن از ضدآفتاب:
منتظر نشوید تا پوستتان بسوزد، قبل از خارج شدن از خانه کرم را بزنید.


۹- اکتفا کردن به کرم آفتاب و عدم استفاده از لباس های مناسب
عینک و دستکش و کلاه را در روزهای آفتابی فراموش نکنید.

۱۰- استفاده از لوازم آرایشی که SPF دارند کافی نیست:
قبل از استفاده از کرم آرایشی ضدآفتایتان را بزنید.

۱۱- زدن ضدآفتاب در سولاریوم بی تاثیرست:.
از رفتن به سولار یوم خودداری کنید . ده دقیقه سولاریوم معادل یک روز کامل آفتاب گرفتن بدون ضدآفتاب است!


۱۲- فراموش کردن پوست سر، گوش ها و لب ها:
سرطان پوست به این قسمت ها از بدن هم رحم نمی کند. بایستی از ضدآفتاب های Oil-Free موجود در بازار با SPF 15 برای این نواحی استفاده کنید.

۱۳- استفاده نکردن از ضدآفتاب نزدیک چشم ها:
اولین قسمت از صورت که نشانه های پیری در آن ظاهر می شود؛ دور چشم هاست. از داروخانه ضدآفتابی بخواهید که برای دور چشم ها مضر نباشد.

۱۴- در معرض آفتاب شدید سر ظهر قرار گرفتن:
اگر کار ضروری ندارید در اوج ساعت تابش خورشید، یعنی ۱۰ صبح تا ۴ بعد ظهر، مخصوصا تابستان ها بیرون نروید.
منبع: آرایشیک

Admin بازدید : 262 شنبه 1393/02/20 نظرات (0)

 3 نکته خوشبوکننده

اگر دقت کرده باشيد، حتما در سال‌هاي اخير چشمتان به انواع اسپري‌هاي زنانه و مردانه ضدعرق هم افتاده و شايد خيلي از شماها، استفاده از اين محصولات سبک، قابل حمل و خوشبو را به انواع مام‌هاي قديمي ترجيح بدهيد. در صفحات «راهنماي خريد» اين هفته به بررسي نکته‌هاي ريز و درشت اين اسپري‌ها پرداخته‌ايم.

1.انواع اسپري‌هاي خوشبوکننده بدن
اسپري‌هاي خوشبوکننده بدن در دو نوع ضدعرق و خوشبوکننده در بازار موجود هستند. انواع ضدعرق آنها، ترکيب‌هايي به‌نام آلومينيوم کلرايد و آنتي‌باکتريال دارند که هم مي‌توانند جلوي تعريق بيش از اندازه را بگيرند و هم باعث کاهش حجم باکتري‌هاي موجود در دانه‌هاي عرق شوند و به اين ترتيب، اجازه بدبو شدن زير بغل را به دليل تعريق بيش از حد ندهند. اين درحالي است که اسپري‌هاي خوشبوکننده بدن، فقط حاوي مواد خوشبوکننده‌اند و کمک چنداني به کاهش ميزان تعريق يا کم شدن تعداد باکتري‌هاي موجود در عرق نمي‌کنند. معمولا اثر اسپري‌هاي خوشبوکننده از انواع ضدعرق آنها کمتر است زيرا ترکيب بوي عرق با مواد خوشبوکننده موجود در اين اسپري‌ها بعد از گذشت چند ساعت، باعث ايجاد بوي نامطلوبي مي‌شود. اگر جزو افرادي هستيد که زياد عرق نمي‌کنيد يا عرق مي‌کنيد اما عرقتان بدبو نيست، استفاده از اسپري‌هاي خوشبوکننده بدن را به شما توصيه مي‌کنيم ولي اگر هم زياد عرق مي‌کنيد و هم عرقتان بدبو است، بايد از اسپري‌هاي ضدعرق که عبارت «anti transpirant» روي آنها درج شده، استفاده کنيد.

نحوه استفاده
اسپري‌هاي ضدعرق براي پيشگيري از تعريق توليد شده‌اند نه براي جلوگيري از عرق کردن لباس‌ها! به‌همين‌‌دليل اگر مي‌خواهيد نتيجه مطلوبي از عملکرد اين محصولات بگيريد، بايد آنها را مستقيم روي پوست بدنتان اسپري کنيد زيرا آغشته کردن لباس به اسپري‌هاي ضدعرق، تاثيري در پيشگيري از عرق کردن يا حتي پيشگيري از بدبو شدن ناحيه زير بغل ندارد. البته مي‌توانيد اسپري‌هاي خوشبوکننده را مستقيم روي پوستتان نزنيد و آنها روي لباستان اسپري کنيد اما برخي از اين اسپري‌ها، حاوي ترکيب‌هايي هستند که تماس مستقيم آنها با پارچه لباس، باعث ايجاد لکه روي آن مي‌شود. بهتر است اين را هم بدانيد که قبل از استفاده از انواع خوشبوکننده يا ضدعرق اسپري‌ها،‌ پوست بدنتان بايد کاملا خشک و تميز باشد.

2.بهترين زمان استفاده
بهترين زمان استفاده از اسپري‌هاي ضدعرق براي افرادي که زياد عرق مي‌کنند، وقتي است که از حمام خارج شده‌اند و بدنشان کاملا تميز است و هنوز عرق نکرده اما افرادي که زياد عرق نمي‌کنند و عرقشان هم بدبو نيست، بلافاصله پس از حمام کردن نيازي به استفاده از اسپري ندارند. آنها مي‌توانند قبل از خروج از منزل، کمي اسپري خوشبوکننده بزنند تا هم خودشان و هم لباس‌هايشان بوي ملايم و مطلوبي بگيرد. حواستان باشد اگر زياد عرق مي‌کنيد و عرقتان هم بدبو است، به‌هيچ‌وجه بعد از اينكه عرق کرديد و بدنتان بو گرفت، از اسپري‌هاي ضدعرق يا خوشبوکننده استفاده نکنيد. اين کار نه‌تنها بوي عرق را از بين نمي‌برد، بلکه باعث تند و بدبوتر شدن بدنتان هم مي‌شود. اگر عرق کرده‌ايد و وقت استحمام هم نداريد، ابتدا عرق زير بغل خود را با يک دستمال کاغذي مرطوب پاک کنيد، سپس پوستتان را با دستمال ديگري خشک کنيد و بعد از آن، کمي اسپري ضدعرق بزنيد. اسپري‌هاي ضدعرق، حاوي مواد خوشبوکننده هم هستند و نيازي به استفاده جداگانه از اسپري‌هاي خوشبوکننده براي کساني که از ضدعرق‌ها استفاده مي‌کنند، نيست. يک نکته ديگر اينکه بدن ما در طول خواب شبانه، فعاليت خاصي ندارد و به‌همين دليل هم عرق چنداني نمي‌کند بنابراين بهتر است حتي در صورت استحمام شبانه، کمي به پوستتان استراحت بدهيد و آن را پيش از خواب آغشته به انواع مام و اسپري نکنيد. مي‌توانيد مام‌ها و اسپري‌هاي ضدعرق را بلافاصله پس از بيدار شدن از خواب، استفاده کنيد.

3.موارد منع مصرف‌
هرچند استفاده از اسپري‌هاي ضدعرق و خوشبوکننده بدن براي تمام افراد در گروه‌‌هاي سني و جنسي مختلف مجاز است، اما محدوديت‌هايي هم در استفاده از اين محصولات براي برخي از افراد وجود دارد. مثلا اگر اولين مرتبه پس از استفاده از يک نوع اسپري خاص، دچار خارش پوستي شديد، بايد بدانيد که به ترکيب‌هاي موجود در آن محصول خاص، حساسيت داريد و بايد دور مصرف آن را خط بکشيد. استفاده مداوم از اسپري‌هايي که باعث خارش زير بغل مي‌شوند هم مي‌تواند به مرور زمان پوست اين ناحيه را تيره‌تر کند زيرا خاراندن مکرر پوست، باعث افزايش فعاليت رنگدانه‌هاي پوستي و در نتيجه، تيره‌تر شدن رنگ آن مي‌شود. احتمال ايجاد حساسيت در اثر استفاده از اسپري‌هاي ضدعرق در افرادي که مبتلا به اگزما هستند هم بيشتر است. به کساني هم که پوست زير بغل خود را در اثر اصلاح با تيغ بريده‌اند، توصيه مي‌شود براي پيشگيري از سوزش زخم‌ها و ايجاد حساسيت در اين ناحيه، تا مدتي سراغ اسپري‌هاي ضدعرق حاوي الکل نروند و از انواع بدون الکل آنها استفاده کنند. افراد مبتلا به آسم و آلرژي يا بيماري‌هاي تنفسي هم نبايد از انواع خوشبوکننده‌ها و ضدعرق‌هايي که به‌صورت اسپري در بازار موجود هستند، براي کاهش تعريق استفاده كنند زيرا احتمال استنشاق ذرات و ترکيب‌هاي موجود در اسپري‌ها هنگام استفاده از آنها وجود دارد و ممكن است آسم و آلرژي را تشديد كند.

Admin بازدید : 521 یکشنبه 1392/12/04 نظرات (0)

روش هایی برای داشتن پوست سفید و صاف

همه خانم‌ها دلشان می‌خواهد پوستی شفاف و درخشان داشته باشند و روز به روز جوان‌تر شوند. آرزوی خوبی است که می‌توانید خیلی وقت‌ها بسادگی به آن برسید. به شرط اینکه از دوران جوانی تغذیه خوبی داشته باشید. ورزش و نوشیدن آب کافی را از قلم نیندازید، از استرس و نور آفتاب هم دور بمانید، و البته این نوشتار را هم بخوانید.
در کنار اینها روش های دیگری هم برای روشن کردن پوست وجود دارند که چهره شما را شاداب و زیباتر نشان می دهند. بعضی از این روش ها در خانه هم قابل استفاده هستنداما گروهی دیگر توسط پزشک متخصص تجویز می شوند. به هر حال، برای شادابی و نشاط هیچ وقت دیر نیست؛ حتی اگر در دهه های پنجم یا ششم زندگی تان هستید باز هم روشی مناسب برای روشن کردن پوست تان وجود دارد. بعضی از فناوری های هم به شما کمک می کنند. پس بهتر است آنها را بشناسید و با نظر پزشک مناسبترین راه را انتخاب کنید..


Admin بازدید : 199 چهارشنبه 1392/11/30 نظرات (0)

با این 5 روش، خانم زیباتری شوید !

با این 5 روش اصلاحی خانم زیباتری می‌شوید

 

داشتن کیف لوازم آرایش با مارک های عالی و رنگ های خوش رنگ دلیل بر زیبا شدن نیست بلکه کافی است بلد باشیم چطور از لوازم آرایش برای برطرف کردن ایرادهای چهره مان استفاده کنیم. از طرفی گاهی آرایش کردن باعث بالا رفتن سن می شود. برای آنکه مرتکب این خطاها نشویم، به این موارد دقت کنید. در شماره بعد نیز درباره ادامه اشتباهات صحبت خواهیم کرد.

 

قدم اول - زمینه سازی مناسب

 

برای برطرف شدن بعضی ایرادهای چهره و پوست باید از کرم پودر مناسب استفاده کرد. کرم پودر مناسب برای پوست های چرب، باید SPF حداقل 15 داشته باشد. از طرفی این کرم پودر بهتر است از انواع جامد انتخاب شود. کرم پودر را روی صورت مالیده و آن را با دست روی پوست بماید. سپس با پد مناسب، میزان اضافی آن را بگیرید.

 

برای پوست های خشک، کرم پودر مایع با SPF، 20 تا 42 است. اگر پوست تان مختلط است، از کرم پودرهایی که فاز آبی بیشتری دارند، استفاده کنید. بنابراین با استفاتده از کرم پودر وضعیت پوست بهبود پیدا می کند. از طرفی با استفاده از کرم پودر جای اسکارهای احتمالی ناشی از جوش زدن، ترمیم رنگ پوست افرادی که دچار کک و مک یا دیگر مشکلات دیگر هستند از همین طریق امکانپذیر است.

 

قدم دوم - هم رنگ پوست

 

حتما این اصطلاح یا جمله را شنیده اید که «کرم پودر باید خوب روی صورت بخوابد»؛ این یعنی اینکه شما باید نکته اول و همین نکته دوم یعنی انتخاب کرم پودر مناسب با پوست صورت را مد نظر قرار دهید. به این ترتیب کرم پودری که روی پوست می زنید زیرساخت خوبی برای رفع ایرادهای احتمالی صورت مانند کک و مک، لک و ... خواهد بود. اگر کرم پودر مناسب پوست نباشد، صورت زشت و پیر نشان داده می شود. برای این کار کافی است مقدار مناسبی از کرم پودر را پشت دست یا روی گردن بزنید و رنگ و کیفیت آن را ببینید.

 

نکته: کرم پودری که خوب روی صورت نخوابد، پوست صورت را گچی یا چروک خورده نشان می دهد.

 

قدم سوم - مکان نامناسب

 

در مواردی بعضی از لوازم آرایشی، در مکان مناسبی در صورت استفاده نمی شود. یکی از این اشتباهات استفاده از رژ گونه درست روی برجستگی گونه و امتداد ندادن آن به سمت بالای صورت یعنی سمت شقیقه هاست. به این ترتیب گونه به صورت غیرعادی دیده می شود. بعضی نیز رژ گونه را خیلی پایین تر از برجستگی گونه استفاده می کنندکه این مسئله نیز باعث ایجاد حس افتادگی گونه و پیر شدن صورت می شود. بهترین شیوه استفاده از رژ گونه، استفاده آن در ناحیه برجستگی گونه و امتداد دادن آن به سمت بالاست. البته شیوه دیگر نیز استفاده از رژ گونه درست کمی پایین تر از برجستگی گونه به سمت بالاست.

 

قدم چهارم - رنگ نامناسب

 

گاهی همه اصول استفاده از لوازم آرایشی را می دانید اما رنگ ها را نامناسب استفاده می کنید. این هم یک اشتباه آرایشی است که صورت را نازیبا می کند. مثلا استفاده از رژ گونه با رنگی کاملا متفاوت از رژ لب است. رنگ رژ لب و رژ گونه باید همرنگ باشدو هر دوی آنها با رنگ پوست سازگار باشد. مثلا استفاده از رنگ های روشن که باعث پریدگی رنگ افرادی که پوست سفید دارند، اشتباه است. لوازم آرایشی باید چهره را بشاش نشان دهند.

 

قدم پنجم - رفع ایرادها

 

استفاده از بعضی از لوازم آرایشی باعث رفع ایرادهای چهره می شود، مثلات افرادی که مشکلی در ناحیه لب یا پشت لب شان دارند می توانند با استفاده از خط لب این مشکل را تا حد زیادی برطرف کنند. رنگ این وسله آرایشی باید خیلی ملایم باشد تا مشخص نشود از آن استفاده شده است.

 

شاخص نکنید

 

افرادی که دور چشم شان به هر دلیل اعم از کهولت سن و یا استفاده نکردن از کرم دور چشم، چروک شده است، نباید دور چشم شان را به شکلی کرم پودر یا سایه بزنند که این چروک ها مشخص تر شوند. بنابراین استفاده از سایه های زیر و بالای پلک که رنگ شان خیلی روشن و شاخص است، مناسب نیست. این رنگ ها باعث مشخص تر شدن چروک های دور چشم می شود.
منبع: مجله تندرستی

Admin بازدید : 177 چهارشنبه 1392/11/30 نظرات (0)

روش صحیح ارایش چشم

۱- سایه طلایی را از گوشه بیرونی پلک تا قسمت درونی پلکتان بکشید و با کمک انگشتان خود آن را محو کنید.

روش صحیحی اراشی چشم

2- مداد چشم مشکی را بروی قسمت های داخلی چشم بکشید، این تضاد مشکی و طلایی، ترکیب زیبایی را بوجود می آورد.

روش صحیص ارایش چشم

3- با استفاده از ریمل مژه های خود را پرپشت تر و جذاب تر نشان دهید، و هم چنین باعث می شود چشمانتان درشت تر به نظر برسد.

روش صحیح ارایش چشم 2014

4- با توجه به ترکیب رنگی که در آرایشتان استفاده کرده اید، رنگ رژ لبتان را انتخاب کنید، تا آرایشی بی نقص و کامل داشته باشید.

روش صحیح ارایش چشم

5-هم چنین رنگ لاک نیز در تکمیل این زیبایی بی نقش نیست.

روش صحیح ارایش چشم

 

Admin بازدید : 354 دوشنبه 1392/11/28 نظرات (0)

چگونه لبهای براق داشته باشیم ؟!

چگونه لب هایی براق داشته باشیم

در این پست به توصیه های یک آرایشگر حرفه ای در مورد زیباتر و جذاب تر نشان دادن لب ها اشاره میکنیم:


Admin بازدید : 294 شنبه 1392/11/26 نظرات (0)
نکته های مهم و اساسی
که باید در آرایش عروس به آن دقت شود

تایباد اس ام اس

ما در اینجا 7 کار را که باید هر آرایشگری برای زیباتر کردن عروس خود انجام دهد را بیان کرده ایم که با توجه کردن به این نکات مطمئن باشید که در نهایت عروسی زیبا با چهره و نگاهی کاملا جدید و خاص خواهید شد..مشاهده اطلاعات کامل درادامه مطلب...

 

 

Admin بازدید : 137 دوشنبه 1392/11/21 نظرات (0)

استفاده از کرم ضد افتاب برای دور چشم

استفاده کرم ضدافتاب برای دور چشم

معمولا روي بروشور بيشتر كرم‌هاي ضدآفتاب، نوشته شده که از این محصول برای پوست اطراف چشم‌مان استفاده نکنیم. اما چرا؟ مگر پوست نازک اطراف چشم، مراقبت نمی‌خواهد؟!

Admin بازدید : 141 دوشنبه 1392/11/21 نظرات (0)

بروز جوش بعد از اصلاح صورت در آقایان

ناراحتی پوستی بعد از اصلاح صورت اقایان

مطمئنا بسیاری از شما  ناراحتی های پوستی بعد از تراشیدن ریش مواجه هستید. راهنمایی های ادامه مطلب را بخوانید و این توصیه هارا انجام دهید تا از دست این ناراحتی ها به آرامش برسید..

Admin بازدید : 149 دوشنبه 1392/11/21 نظرات (0)

 پوستی شفاف و درخشان داشته باشند؟

داشتن پوستی سفید ودرخشان

همه خانم ها دلشان می خواهد پوستی شفاف و درخشان داشته باشند و روز به روز جوانتر شوند ، برای رسیدن به این موفقیت کافیست به ادامه مطلب رجوع کنید...

Admin بازدید : 138 شنبه 1392/11/05 نظرات (0)

7روش برای ساخت مواد پاک کننده صورت خانگی

عکس ارایش وزیبایی

پاک کننده  زیادی در بازار موجود است و زمانی که قصد خرید دارید، گزینه های زیادی جلو روی شما قرار خواهد داشت. اتفاقا” همین موقع هم به فکر می روید که کدام یک برای پوست شما مفید است یا اینکه برخی از گزینه ها مشکلاتی هم برای شما ایجاد می کند..مشاهده روش ها درادامه مطلب..

Admin بازدید : 244 چهارشنبه 1392/10/25 نظرات (0)

 6 ماسک عالی برای برطرف کردن لکه های قهوه ای پوست...

ماسک صورت

این گیاه نیز یک روشن کننده پوستی طبیعی به شمار میرود و میتواند به راحتی لکه ها را حذف کند و شدت رنگدانه های. پوستی را کاهش داده بنابراین سبب کم رنگ شدن لکه های پوستی می‌شود.

Admin بازدید : 131 چهارشنبه 1392/10/25 نظرات (0)

 بهترین درمان برای منافذ پوست..

پوست صورت زیبا

بارها جلوی آینه می‌روید و از نزدیک صورت‌تان را زیر نور برانداز می‌کنید و می‌بینید روی پوست‌تان به خصوص ناحیه گونه‌ها و بینی سوراخ‌های زیادی درکنار هم قرار دارند و کنار بعضی از آنها جوش‌های ریز و درشت سرسیاه و سرسفید درآمده است.

درست انگار که یک پرتقال برداشته‌اید و دارید به پوست دون دون آن نگاه می‌کنید! درحالی که بیشتر دوستان‌تان پوست .سفید و صاف و بدون جوش دارند این وضعیت واقعا باعث افسردگی و ناراحتی‌تان می‌شود.

 اما آیا واقعا راهی برای کوچک کردن این منافذ و سوراخ ها وجود دارد؟ 3 نفر از برترین متخصصان پوست و زیبایی ایران به شما توضیح می‌دهند.

Admin بازدید : 134 چهارشنبه 1392/10/25 نظرات (0)

 آموزش تصویری یک آرایش ساده مخصوص زمستان..

ارایش وزیبایی تایباد اس ام اس


کلیه ی این مراحل حدودا 7 دقیقه طول خواهد کشید تا در نتیجه آرایشی مناسب با روزهای زمستانی داشته باشید.

ما در اینجا مراحل آرایش کردن متناسب با روزهای سرد زمستانی را گام به گام برایتان توضیح داده ایم .می توانید این مراحل را بخوانید و به راحتی خودتان یک آرایش بسیار زیبا و راحت روی صورت خود انجام دهید.ادامه مطلب...

 

Admin بازدید : 107 پنجشنبه 1392/10/12 نظرات (0)

 لوازم آرایشی ضد خستگی و بی‌خوابی

یک شب بی‌خوابی یا یک روز پرکار می‌تواند به کلی ظاهری متفاوت از ما بسازد، آنقدر که هر غریبه‌ای با یک نظر می‌فهمد که چقدر خسته‌ایم اما گاهی بعد از یک شب بی‌خوابی یا یک روز پرمشغله یک قرار مهم داریم یا دعوت به یک مهمانی شده‌ایم که اصلا نمی‌خواهیم با همان ظاهر خسته در جمع حاضر شویم و به همه جواب دهیم که چرا اینقدر خسته‌ایم. در این مواقع لوازم آرایشي می‌توانند حسابی به کمک بیایند و خستگی‌ها را از روی صورت پاک کنند.

 

لوازم آرایشی,لوازم آرایشی ضد خستگی

مشاهده بقیه اطلاعات درادامه مطلب..

Admin بازدید : 109 پنجشنبه 1392/10/12 نظرات (0)

 ماسک های خانگی مرکبات برای زیبایی پوست

 

زیبایی پوست,ماسک زیبایی,سلامت پوست

قبلا هم چند نوع ماسک زیبایی با لیمو و پرتغال برای شما آماده کرده ایم اما این بار به سراغ دیگر اعضای خانواده زیبای مرکبات می رویم .خانواده مرکبات مثل نارنگی ، لیمو و گریپ فروت ، برخلاف ظاهر آفتابیشان-از آبمیوه تا پالپ -برای پوست و روحیه عالی هستند !

مشاهده بقیه اطلاعات درادامه مطلب..

Admin بازدید : 106 جمعه 1392/10/06 نظرات (0)

 چند پیشنهاد برای داشتن پوستی سفت و شاداب

داشتن پوست سفت, سفت شدن پوست, شادابی پوست

داشتن پوستی سفت و با نشاط دشوار است. در اینجا راههایی را ارائه می دهیم که ممکن است برای داشتن پوست دلخواهتان مورد نیاز باشد.

مشاهده بقیه اطلاعات درادامه مطلب..

Admin بازدید : 100 جمعه 1392/10/06 نظرات (0)

 چگونه از بروز لکه های قهوه ای دست جلوگیری کنیم؟

لکه های قهوه ای دست ,متخصص پوست و مو

یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه اثر آفتاب بر پوست از همان روزی که به دنیا می آییم شروع می شود تصریح کرد:« استفاده از دستکش های نخی سفید رنگ می تواند تا 100 درصد اثر اشعه آفتاب را بگیرد.»

مشاهده بقیه اطلاعات درادامه مطلب..

Admin بازدید : 146 یکشنبه 1392/10/01 نظرات (0)

 

.: درمان ریزش مو به روش طب سنتی :.





عوامل متعددی در ریزش مو دخیل هستند که یکی از آنها کمبود ویتامین B و ماده معدنی گوگرد در بدن است.

یک متخصص طب سنتی گفت: در طب سنتی برای درمان ریزش موی سر و رشد مجدد آن توصیه شده ابتدا کمبود ویتامین B رفع و سبزی‌هایی مانند تره، سیر و موسیر مصرف شود. همچنین می‌توان برای جلوگیری از ریزش مو، موها را با ماست شست‌وشو داد.

( متن کامل در ادامه مطلب )

 

 

Admin بازدید : 148 سه شنبه 1392/09/12 نظرات (0)

کارهایی که باید پیش از عروسی‌تان انجام دهید

Taybadsms.ir

و این روز، شادترین روز هر خانمی در زندگیش است. چه چیزی می‌تواند از یک جوش قرمز که فقط یک روز قبل از عروسی‌تان سبز شده است بدتر باشد؟! آیا دوست دارید در عکس‌های عروسی‌تان چاق بنظر برسید؟ چه می‌شود اگر چیزی را برای روز عروسی خود فراموش کنید؟

dsc_7033-480x320

مشاهده اطلاعات درادامه مطلب..

Admin بازدید : 135 سه شنبه 1392/09/12 نظرات (0)

تغییر حالت مو + توصیه های طلایی و مهم

Taybadsms.ir

اگر تصمیم گرفته‌اید دستی به موهایتان بکشید و تغییر حالتی در آن ایجاد کنید، بد نیست نگاهی به این ۷ توصیه بیندازید: ….

e

مشاهده اطلاعات درادامه مطلب..

Admin بازدید : 112 سه شنبه 1392/09/12 نظرات (0)

ریزش مو و مشکلاتی در بدن ما

TAYBADSMS.IR

مصرف ویتامین ها و رژیم مناسب باعث می شود اعضای داخلی و غدد تمام کارهایی که به عهده شان است را به خوبی انجام دهند.

picture1

مشاهده اطلاعات درادامه مطلب..

تعداد صفحات : 3

درباره ما
تایباد اس ام اس
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    در سایت بیشتر از چه مطالبی خوشتان می اید..؟
    پیوندهای روزانه
    امكانات سايت
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2002
  • کل نظرات : 286
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 273
  • آی پی امروز : 36
  • آی پی دیروز : 72
  • بازدید امروز : 50
  • باردید دیروز : 152
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 500
  • بازدید ماه : 202
  • بازدید سال : 14,743
  • بازدید کلی : 1,508,631
  • کدهای اختصاصی
    دانلود تولبار سایت تفریحی
    Get our toolbar!
    برای اطلاع از بروز رسانی سایت
    و داشتن بروز ترین عکس های بازیگران و انواع مطالب خواندنی و..
    بر روی نوار ابزار خود تولبار سایت رانصب کنید..