loading...
تایباد اس ام اس|سرگرمي |تفریحی| عكس هاي لورفته,اموزش مسائل زناشويي 93
آخرین ارسال های انجمن
Admin بازدید : 137 سه شنبه 1392/09/05 نظرات (0)

انواع پیلینگ و دانستنی های آن

TAYBADSMS.IR

عکس پیلینگ جدید

مشاهده اطلاعات در ادامه مطلب..

استفاده از لایه برداری برای جوان سازی پوست و درمان مشکلات پوستی تاریخچه ای به قدمت مصر باستان دارد

سلولهای سطح پوست هر سه تا چهار هفته یکبار ترنوور پیدا می کنند بدین معنی که سلولهای قبلی مرده و به سطح می آیند و سلولهای تازه و نو در زیر آنها فعالیت خود را آغاز می کنند.

 

امروزه پیلینگ طبیعی ترین و موثر ترین روش تجدید جوانی و زیبایی پوست شناخته شده است، که با عصاره ای از اسیدهای میوه ای یا آلفا هیدروکسی اسیدها که در انواع بسیاری از میوه ها وجود دارد صورت می گیرد.

تا کنون متداولترین روش برای تجدیدجوانی و زیبایی پوست جراحی پلاستیک و زیبایی ترمیمی بوده است.

این روش نه تنها موجب درد و رنج محل بخیه، و ایجاد گوشت اضافی، تغییر حس و کرخی پوست صورت وبینی، طاسی پوست سر در محل دوخت ودوز و سایر مسائل مربوط به بعد ازعمل جراحی همچون عوارض بیهوشی می شد، بلکه دوران نقاهت طولانی و هزینه هنگفتی رانیز به همراه داشت.

 

tr.icon shk (2)

 

جدیداً بااستفاده از محصولات میوه ای و اسید های عصاره میوه جات تنها با استفاده از یک کرم یا لوسیون لایه های چروک خورده وصدمه دیده را از روی پوست می توان پاک کرد.

به این عمل پیلینگ یا نوسازی پوست گفته می شودپیلینگ کاری است که در ایام کودکی و جوانی به طور خودکار و خود بخود و به نحو کافی و کامل صورت می گیرد ولی به مرور زمان که سلول های پوست مانند تمام اعضای دیگر خسته و فرسوده می شوند، توانایی این عمل را مانند بسیاری از سایراعمال فیزیولوژیک بدن تا حدی از دست می دهند.

 

به عبارت دیگر به مرور زمان با افزایش سن پوست توانایی خود را در دفع این سلولهای مرده از دست می دهد و نظافت و شستشوی عادی دیگر قادر به زدودن و دور کردن آنها از پوست نیست.

 

tr.icon shk (2)

به ناچار در بعضی نقاط این سلولها روی هم انباشته شده و ایجاد لک و خشكيهاي زگیل مانند می کنند. همچنین توانائی سلولهای پوست درساختن الیاف کلارژن و الاستیک و ماده سیمانی زمینه ای پوست که سبب قوام و حالت ارتجاعی آن نیز هست، به مرور كاهش مي يابددر این زمان است که به اصطلاح رنگ رخسار خبر می دهد از سر ضمیر و پوست با زبان بی زبانی و با ظاهری نه چندان خوشایند در حالی که سطح آن ناصاف و زبر و کدر شده است از ما یاری می طلبد.

لذا باید با تدابیری از جمله پیلینگ که سبب پاکسازی و نوسازی پوست می شودبه کمک آن شتافت و این عضو زیبا و خدمتگزار را برای استفاده آماده کرد. پوست مانند کارخانه ای است که مرتب سلولهای جدید تولید می کند.

سلولهای پیر و مرده مرتباً در طول یک صف به سمت خارج پوست حرکت می کنند و سلولهای جدید پیوسته از لایه زیرین جای آنها را می گیرند. درست مانند مو که با رنگ زدن می توان به رشد غیر قابل رویت آن پی برد

 

لایه برداری یا پیلینگ چیست؟

یکی از متدهایی که متخصصان پوست و مو برای زیبایی و درمان مشکلات پوست مانند جای جوش‌ها، لک‌ها و نیز جوان‌سازی پوست و رفع چین و چروک های سطحی پوست استفاده می‌کنند، لایه‌برداری یا پیلینگ می باشد.

 

لایه‌برداری پوست  به سه طریق قابل اجرا می باشد:

لایه‌برداری شیمیایی

لایه‌برداری مکانیکی

لایه‌برداری با لیزر

 

tr.icon shk (2)

روش لایه برداری شیمیایی

در این روش پزشک متخصص بر اساس تشخیص خود و نوع مشکل پوستی بیمار از اسیدهای خاصی مانند اسیدهای میوه (آلفاهیدروکسی اسیدها) یا تری‌کلرواستیک اسید برای لایه‌برداری پوست استفاده می‌کند. لایه‌برداری بر اساس نوع و غلظت و مدت زمانی  که  به کار می رود، می‌تواند تاثیر سطحی، متوسط و عمیق بر روی لایه های پوست داشته باشد که هر کدام ویژگی‌ها و مراقبت‌های خاص خود را نیاز دارد.

 

در پیلینگ پوست با گلیکولیک اسید ۵ درصد، بیمار می‌تواند از روز بعد از انجام درمان با پرهیز و به دور ماندن از نور آفتاب می تواند به سر کار خود برود و به فعالیت روزمره خود ادامه دهد،ولی در پیلینگ پوست با تری‌کلرواستیک اسید ۳۳ تا ۵۰ درصد، بیمار باید تا وقتی که پوسته ها می افتند، در منزل و دور از نور خورشید بماند و مراقبت کامل را از پوست خود به عمل بیاورد.

 

اگر این روش توسط متخصص پوست و مو و در بیمار مناسب صورت گیرد،  نتایج بسیار خوبی را به همراه دارداین روش کاربردهای فراوانی هم دارد، مانند رفع جوش صورت و جای جوش‌های صورت، رفع لک‌های مختلف صورت مانند لک بارداری ، رفع جوشگاه‌های پوست  صورت مانندجوشگاه‌های آکنه‌های شدید و در نهایت مقابله با پیری پوست و رفع چین و چروک سطحی.

 

tr.icon shk (2)

روش لایه‌برداری مکانیکی

متداول ترین لایه‌‌برداری مکانیکی، روش میکرودرم ابریژن است. در این متد به کمک دستگاهی، پودرهای اکسید‌آلومینیوم که نوعی کریستال سخت می باشد، با فشار روی پوست پاشیده می شود و سپس دوباره با یک فشار منفی به داخل مخزن دیگری در دستگاه برمیگردد.

این خراشیدن توسط کریستال‌هاو سپس مکش و ایجاد فشار منفی روی پوست تاثیر بسیار خوبی را روی بهبود کیفیت پوست دارد و بیمار احساس رضایتی کامل به دنبال اتمام درمان خواهد داشت.

 

اثر و نفوذ‌ داروهای پوست بعداز این عمل، چندین برابر می شود و بنابراین کمک خوبی برای درمان دارویی مانند  رفع لک‌های صورت می‌باشد.

 

اعمال فشار منفی روی پوست صورت سبب آزادسازی موادی در پوست می‌شود که ساخت کلاژن را تحریک می کند، و در طولانی‌مدت باعث افزایش کلاژن‌سازی پوست و کاهش چین و چروک پوست می شود.

 

روش لایه‌برداری با لیزر

اکنون لیزردرمانی از درمان‌های متداول و رایج در مطب‌های متخصصان پوست و مو می باشد و کاربردهای زیادی در درمان بعضی از بیماری‌های پوستی مانند ضایعات عروقی (همانژیوم)، ماه‌گرفتگی‌، بهبود زخم‌های برجسته و کلوئید،

رفع جوشگاه‌های ناشی از آکنه‌های نئوکولتیک، رفع بعضی از لک‌ها مانند کک‌ومک ، لنتیگو(لکه های قهوه ای رنگی که معمولاً درسنین میانی به بالا در مناطقی مانند صورت و پشت دست ها که بیشتر در معرض آفتاب هستند، ایجاد می شود) و جوان‌سازی پوست دارد.

 

tr.icon shk (2)

انواع لیزرهای لایه‌برداری

لیزرهای لایه‌بردار را می‌توان به دو گروه تقسیم کرد:

نوع اول لیزرهای لایه‌برداری مانند لیزر CO2 می باشد که یک ناحیه از پوست را به صورت سرتاسری لایه‌برداری می‌کند.

نوع دوم فراکشنال می باشد. در هر جلسه درمانی درصدی از سطح مورد درمان دست‌ نخورده باقی می‌ماند، لذا به سرعت پوست ترمیم می شود و عوارض کمتری نسبت به نوع اول دارد.

امروزه این گروه لیزرها، طرفداران بسیاری دارداین لیزرها کاربردهای زیادی  برای درمان مشکلات پوستی مانند برخی لک‌های پوست ،رفع محل جوش،رفع  چین و چروک سطحی صورت ،را دارا می باشند

نکته: لیزردرمانی پوست حتما باید توسط متخصص بیماری‌های پوست و مو یا متخصص جراحی پلاستیک انجام گیرد و انجام آنها توسط افراد غیرمتخصص که در آرایشگاه‌ها و حتی توسط پزشکان عمومی که تحت عنوان پزشک بیماری‌های پوست و مو مشغول لیزردرمانی هستند، اشتباه می باشد و خطرناک می باشد

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
تایباد اس ام اس
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    در سایت بیشتر از چه مطالبی خوشتان می اید..؟
    پیوندهای روزانه
    امكانات سايت
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2002
  • کل نظرات : 286
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 273
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 50
  • بازدید امروز : 401
  • باردید دیروز : 86
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 912
  • بازدید ماه : 2,233
  • بازدید سال : 16,774
  • بازدید کلی : 1,510,662
  • کدهای اختصاصی
    دانلود تولبار سایت تفریحی
    Get our toolbar!
    برای اطلاع از بروز رسانی سایت
    و داشتن بروز ترین عکس های بازیگران و انواع مطالب خواندنی و..
    بر روی نوار ابزار خود تولبار سایت رانصب کنید..